کد خبر: 840866
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: زماني كه بحث تحريم‌ها مطرح بود با ما همكاري وجود نداشت، ‌اما بعد از برجام چند قلاده سگ موادياب به ما تحويل و قول‌هايي هم داده‌اند كه پيگير به سرانجام رسيدن اين قول‌ها هستيم.
عبدالرضا رحماني‌فضلي در حاشيه كنفرانس بين‌المللي تهران عليه قاچاق مواد مخدر و جرائم سازمان يافته مرتبط گفت: در اين اجلاس مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان يافته، انتقال اطلاعات، مبارزه با پولشويي و بحث مبارزه با پولشويي در كشورهايي كه بيشترين حجم پولشويي در آنجاست و همچنين كشت جايگزين در كشور افغانستان مورد بحث قرار گرفت.
 
وي درباره هزينه‌هاي مبارزه با مواد مخدر در ايران هم گفت: در ايران با توجه به نگاه خاصي كه از سوي همه مسئولان وجود دارد مشكل مالي نداريم، تنها نيازمند تجهيزاتي چون سگ‌هاي موادياب و كمك‌هاي مالي براي پيشگيري هستيم. رحماني فضلي ادامه داد: تا زماني كه بحث تحريم‌ها مطرح بود با ما همكاري وجود نداشت، هرچند هيچ وقت اين موضوع را قبول نداشتند، اما بعد از برجام چند قلاده سگ موادياب به ما تحويل و قول‌هايي هم داده‌اند كه پيگير رسيدگي و به سرانجام رسيدن اين قول‌ها هستيم.

رحماني فضلي در ادامه گفت: ‌اخيراً به ما قول داده‌اند در دفتر ايران كارشناسان پولشويي بين‌المللي را مستقر كنند تا رد پول‌هاي كلاني را كه از راه فروش و ترانزيت مواد مخدر به دست مي‌آيد بگیرند و نسبت به بلوكه كردن آنها اقدام كنند.
وي در خصوص انتقال پول مواد‌مخدر به بانك‌هاي اروپايي گفت: مبارزه با اين موضوع هميشه در دستور كار ما هست. دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بيش از ۶۰ ميليارد دلار گردش مالي ناشي از موادمخدر است كه در كشورهاي مقصد دپو مي‌شود و حجم كمي از آن در كشورهاي توليد‌كننده باقي مي‌ماند.

رحماني فضلي از جمع‌آوري معتادان از 20 اسفندماه خبر داد و گفت: از 20 اسفندماه طرح جمع‌آوري معتادان متجاهر دنبال مي‌شود و با 12 استان براي جمع‌آوري 40 هزار معتاد برنامه داريم. رحماني فضلي ادامه داد: بيش از 600 تن مواد از ابتداي سال كشف شده است و رشد 15 درصدي دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار