کد خبر: 840527
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
رئیس جهادکشاورزی اردبیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، در ۹ ماهه سالجاری ۶۲ هزار تن مواد خام کشاورزی استان اردبیل جذب شد.
عدیل سروی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل اظهار داشت: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی 12 برنامه ملی و 18 برنامه استانی برای سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل ابلاغ شده است که خوشبختانه توانسته‌ایم در اکثریت موارد بیشتر از میزان ابلاغ شده میزان تولیدات را افزایش دهیم.

وی گفت:‌ در رابطه با افزایش جذب مواد خام کشاورزی در استان اردبیل، برای سالجاری جذب 52 هزارتن توسط وزارت به سازمان جهاد کشاورزی استان ابلاغ شد که میزان محقق شده این امر در 9 ماهه نخست سالجاری 62 هزار تن بوده که شامل طرح‌های سردخانه، انبارهای سرد، کنسانتره میوه، صنایع تبدیلی دامی و غیره می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به شاخص‌های عملکرد صنایع کشاورزی استان، احداث و تجهیز واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی ، افزود: در سال 92 تعداد واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی استان اردبیل 72 واحد بوده که میزان تولید مواد خام کشاورزی 3.7 میلیون ت بود و 581 هزار تن میزان جذب صنایع تبدیلی داشت.

سروی تصریح کرد: در سالجاری 112 واحد بامیزان تولید 4.5 میلیون تن مواد خام کشاورزی و بییش از هزار تن میزان جذب صنایع تبدیلی، موفق به تبدیل 23 درصد از مواد خام کشاورزی استان اردبیل شده است که در طول 2.5 سال گذشته جذب مواد خام کشاورزی 44 درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: احداث کارخانه فرنج فرایز با ظرفیت 35 هزار تن در سالجاری، کشتارگاه صنعتی طیور با سرمایه‌گذاری 450 میلیارد ریال و شناسایی و ساماندهی 130 هزار تن ظرفیت برای احداث انبارهای سرد و مکانیزه و سردخانه و شروع عملیات اجرایی 70 هزار تن از اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر