کد خبر: 840194
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
امام جمعه موقت تهران گفت: همه بدانند مسئله فلسطين در رأس مسائل جمهوري اسلامي ايران است، منافع ملي، منطقه‌اي و سياسي ما هم به مسئله فلسطين گره خورده است.
به گزارش ايرنا، آيت‌الله محمدعلي موحدي‌كرماني در خطبه دوم نماز جمعه تهران افزود: مسئله فلسطين، مسئله‌اي اسلامي است و اسلام مي‌فرمايد تسلط كفار بر مسلمانان حرام است. وي با اشاره به به اهميت اين موضوع براي همه كشورهاي اسلامي ادامه داد: همه بدانند مسئله فلسطين در رأس مسائل جمهوري اسلامي ايران است، منافع ملي منطقه‌اي و سياسي ما هم به مسئله فلسطين گره خورده است.
‌  
ايران مقابل جنايت رژيم صهيونيستي بي‌تفاوت نيست
امام جمعه موقت تهران به تشريح اشغالگري رژيم صهيونيستي در فلسطين پرداخت و افزود: اين رژيم با نقشه، مردمي را از وطن خود خارج كرده يا آواره كردند يا كشتند، يا سوزاندند و خود جاي آنها نشستند اما نظام جمهوري اسلامي ايران در برابر اين حركت خطرناك و دزدي و جنايت بي‌تفاوت نيست.  آيت‌الله موحدي‌كرماني ادامه داد: ريشه قضيه طرح شيطاني به ابتكار انگليس است كه امريكا آن را مديريت كرد؛ بيش از يك قرن پيش طراحي شد و يك نظام جعلي غيرمشروع به وجود آمد. وي اهداف اين طرح را تضعيف اسلام، حكومت‌هاي اسلامي و علما، تسلط بر منابع عظيم انرژي و نفت و منطقه سوق‌الجيشي و كاشتن ماده سرطاني در دل كشورهاي اسلامي براي رسيدن به اهداف شوم خود دانست.  خطيب نماز جمعه اين هفته تهران تأكيد كرد: بايد اهداف اين نظام غيرمشروع را شناخت و در مقام معالجه برآمد. دشمنان و جبهه كفر و استكبار و نفاق دست به دست هم داده‌اند تا چنين فاجعه‌اي را پديد آورد ما هم بايد متحد باشيم.
‌  
صهيونيسم، امريكا و اروپا را فراگرفته است
آيت‌الله موحدي‌كرماني در ادامه خاطرنشان كرد: صهيونيست‌ها در سه مرحله، ابتدا دولت غاصب اسرائيل را تشكيل دادند، در ميان‌مدت، سلطه بر خاورميانه و تسلط بر نيل و فرات را در دستور كار داشتند و در درازمدت نيز به اين بهانه كه ما قوم برتر هستيم سلطه بر جهان را مد نظر دارند.
وي با بيان اينكه بسياري از نهادهاي مالي و سياسي جهاني در اختيار صهيونيست‌ها است، افزود: كنگره امريكا همواره حامي اسرائيل است، تمام شبكه‌هاي عمده خبري دنيا دست آنهاست، مراكز عمده مالي و پولي، باشگاه‌هاي ورزشي، مراكز توليد فيلم مانند هاليوود و ... را هدايت مي‌كنند و اسلام‌هراسي، ايران‌هراسي، تحريف واقعيات، توهين به رسول اكرم (ص) همه با اين ابزارها انجام مي‌شود.
‌  
مقاومت اسلامي، پيروز در برابر رژيم صهيونيستي
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به پيروزي انقلاب اسلامي ادامه داد: از نيم قرن قبل، حادثه‌اي روي داد كه تمام معادلات را به‌هم ريخت و آن مقاومت اسلامي بر محور دو واژه جهاد و صبر است.
وي به تاريخچه مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي اشاره كرد و گفت: دو مقاومت قبل از اين تشكيل شده بود؛ اولي مقاومت ملي با حضور شهيد عزالدين قسام كه به دليل تفرقه داخلي و خيانت‌هاي خارجي شكست خورد و مقاومت عربي كه جمال عبدالناصر (رئيس‌جمهوري مصر 1956 تا 1970) پرچمدارش بود و در جنگ شش روزه شكست خورد. آيت‌الله موحدي‌كرماني ادامه داد: اما مقاومت اسلامي كه از پيروزي انقلاب اسلامي ايران الهام گرفت، انتفاضه‌ها و پيروزي‌هاي پي‌در‌پي را به دنبال داشت و اسرائيل را مضطرب ساخت. اين مقاومت پيروزي‌هايي مانند آزادسازي غزه و جنوب لبنان را به دست آورده است. وي تأكيد كرد: دشمن مرعوب شده تا حدي كه اعضاي مقاومت را تروريست مي‌خواند اما ما مي‌گوييم اينها تروريست نيستند بلكه حزب‌الله هستند و قرآن آنها را غالب و پيروز مي‌داند. خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در پايان خاطرنشان كرد: رژيم اسرائيل سرنوشتي جز خواري و نابودي در دنيا و آخرت نخواهد داشت و اين سرنوشت را حاميان اين رژيم يعني امريكا و انگليس دارند.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار