کد خبر: 840023
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
دبير شوراي عالي امنيت ملي با تبيين نقش محوري جمهوري اسلامي ايران در مبارزه و مهار تروريسم، به اظهارات اخير برخي مقامات رژيم صهيونيستي و دولت سعودي در مورد ايران اشاره و تأكيد كرد: باج‌گيري با استفاده از ابزار تروريسم رويه جاري رژيم صهيونيستي و حكام سعودي است.
به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، دريابان علي شمخاني عصر ديروز در ديدار هديه خلف عباس رئيس مجلس ملي سوريه و هيئت همراه افزود: رژيم صهيونيستي تلاش مي‌كند با سوء استفاده از بحران‌هاي تصنعي ايجاد شده در منطقه، مسير كشتار و اشغالگري را با شتاب بيشتري ادامه دهد اما بدون شك آتش انتقام فرزندان رشيد مقاومت تومار كودك‌كشي و جنايت اين رژيم بي هويت را درهم خواهد پيچيد. وي همچنين با اشاره به روند مثبت گفت و گوهاي سياسي ميان دولت سوريه و گروه‌هاي مخالف تأكيد كرد: اجلاس آستانه با تمركز بر ابتكارات سياسي، شرايط مناسبي را براي تداوم آتش بس و جايگزيني گفت و گو به جاي جنگ و خونريزي ايجاد كرده است.

شمخاني گفت: اجلاس سياسي آستانه صرفاً تغيير جغرافياي گفت‌و‌گو‌هاي سياسي نبوده و محصول تغييرات واقعي در معادلات منطقه و به‌ويژه دستاوردهاي ميداني و آزادسازي مناطق تحت اشغال تروريست‌ها در حماسه آزاد‌سازي حلب است. نماينده مقام معظم رهبري با اشاره به وجود اختلافات گسترده ميان تركيه و عربستان سعودي در خصوص به دست گرفتن رهبري جريان مسلحين مخالف دولت در سوريه تأكيد كرد: در كنار درگيري و تشتت عميقي كه ميان گروه‌هاي معارض مسلح در سوريه وجود دارد كشورهاي حامي آنها نيز به شدت با يكديگر اختلاف داشته و هريك به فكر استفاده ابزاري از مسلحين و خروج كم هزينه از مهلكه سوريه و در گير كردن رقباي منطقه‌اي خود در اين عرصه هستند. شمخاني اظهار داشت: امروز بزرگ‌ترين حاميان تروريسم در اتحادي آشكار از تهديد ايران براي صلح و امنيت جهاني صحبت مي‌كنند در حالي كه حمايت‌هاي گسترده آنان از تروريسم تكفيري امنيت جهاني را با بحراني كم سابقه مواجه كرده است.

 هديه خلف عباس رئيس مجلس نمايندگان سوريه نيز با قدرداني از كمك‌هاي انسان دوستانه و مستشاري جمهوري اسلامي ايران به سوريه براي مقابله با تروريسم و دفاع از شهرها و روستاهاي در معرض تهديد تأكيد كرد: كشتار بيرحمانه مردم مظلوم سوريه از سوي تروريست‌هاي وابسته، هزينه‌اي سنگين است كه به‌دليل حمايت از آرمان فلسطين پرداخته مي‌شود؛ ليكن اين فشارها از اهتمام سوريه به موضوع فلسطين نمي‌كاهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار