کد خبر: 840000
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵
فرمانده نيروي انتظامي از رشد 63 درصدي جرائم فضاي مجازي در مقايسه با مدت مشابه سال پيش خبر داد.
سردار اشتري در نخستين همايش ملي معماري آينده ناجا افزود: البته جرائم در فضاي مجازي نسبت به كل جرائم هنوز پايين‌تر است، اما همين ميزان رشد نيز نشان مي‌دهد كه در اين فضا چالش‌هايي وجود دارد كه بايد متناسب با آن وارد عمل شد. وي گفت: خوشبختانه پليس فتا اقدامات مناسبي را در امنيت فضاي مجازي و همچنين كنترل جرائم در اين فضا داشته، هر چند اين پليس جوان است و در آينده اقدامات مؤثرتري را در فضاي مجازي نشان خواهد داد. سردار اشتري همچنين بر ضرورت استفاده از فناوري‌هاي دانش‌بنيان در ارتقا امنيت تأكيد كرد و افزود‌: در عين حال بايد بخشي از كارها را در جامعه به مردم واگذار كنيم تا شاهد ارتقای امنيت بيش از پيش باشيم.
فرمانده ناجا با بيان اينكه وظيفه اصلي پليس استقرار آرامش در كشور است، گفت: آمادگي مواجهه با تغييرات را داريم.

‌در ادامه  سردار ‌ اشتري با اشاره به اينكه اين همايش به همت مركز مطالعات راهبردي برگزارشد و در آن بيش از ۲۰۰ مقاله به دبيرخانه اين همايش ارسال شده و ۱۹۰ مقاله جزو برترين‌ها شده است، گفت: يكي از موضوعات مهم براي ناجا آينده است كه بايد آمادگي مواجهه شدن با تغييرات و متغيرها را داشته باشيم و ناجا لازم است با توجه به تغييرات كشور هميشه به روز باشد و تلاش براي اين موضوع ادامه دارد.
سردار اشتري درباره تجهيزات و امكانات ناجا افزود: اميدواريم در سال آينده تجهيزات به روزتري فراهم كنيم و در همين رابطه بخشي را دولت و مجلس پذيرفته‌اند، اما نمي‌دانيم چقدر بودجه تخصيص داده مي‌شود.

فرمانده ناجا درباره توليد خودروهاي بي‌كيفيت گفت: با شركت‌هاي خودروساز جلساتي برگزار شده است و با آنها همكاري خواهيم كرد و در صورت تأمين نشدن نقطه نظرات ناجا، از توليد و تردد آنها ممانعت به عمل مي‌آيد.
‌سردار اشتري با تأكيد بر اينكه بايد بتوانيم با ترسيم آينده درست پاسخگوي نيازهاي جامعه باشيم، ادامه داد: بايد اولويت‌ها را تعريف و براساس آن عمل كنيم؛ در تلاشيم وظيفه اصلي‌مان كه استقرار آسايش و آرامش مردم است را به موقع، درست و سريع انجام دهيم و مطابق تعبير مقام معظم رهبري «يارمهربان مردم» باشيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار