کد خبر: 839989
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
يك‌هشتم ليگ قهرمانان اروپا
مرحله يک‌هشتم نهايي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا درحالي سه‌شنبه شب با برگزاري دو ديدار پيگيري شد...
دنيا حيدري
برد پرگل اتلتيكو و من سيتيمرحله يک‌هشتم نهايي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا درحالي سه‌شنبه شب با برگزاري دو ديدار پيگيري شد كه من‌سيتي در ورزشگاه اتحاد از سد موناکو گذشت و اتلتيكو نيز در خانه لوركوزن يك پيروزي پرگل دشت كرد.
 
جشنواره گل در خانه حريف
اتلتيکومادريد در ديدار رفت مرحله يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان با ارائه يك بازي حساب شده و جذاب در خانه لورکوزن به پيروزي چهار‌بر‌دو رسيد و گام بلندي به سوي صعود به مرحله بعد برداشت. دو تيم شب گذشته در حالي به مصاف يکديگر رفتند که سائول و گريزمان با دو گل اتلتيکو را پيش انداختند. با اين حال کريم بالعربي يک گل را در همان ابتداي نيمه دوم جبران کرد. پس از آن گل‌هاي کوين گاميرو و فرناندو تورس نتيجه را به چهار بر يك تغيير دادند. با اين حال گل به خودي ساويچ در نهايت نتيجه را در باي آره‌نا با برتري چهار بر دو اتلتيکو به پايان رساند تا سيمونه با خوشحالي از اين برد، بگويد كه با لبخند به مادريد برمي‌گرديم: «پيش از بازي فکر مي‌کرديم که اگر از سمت چپ حمله کنيم، دفاع آنها دچار مشكل مي‌شود. اين دقيقاً کاري بود که انجام داديم. لورکوزن سخت جنگيد مخصوصاً در نيمه دوم ولي در مجموع روز خيلي لذت‌بخشي بود. خيلي مهم است که وقتي بازي‌ها رفت و برگشتي است، از نظر ذهني آماده باشيد. مي‌توانستيم با گل‌هاي بيشتري پيروز شويم، ولي دروازه‌بان آنها چند توپ خوب از گريزمان گرفت. در كل خوب کار کرديم، ولي مهم‌ترين چيز اين است که به پيشرفت ادامه دهيم. خيلي مهم است که در اين مقطع از بازي‌ها گل‌هاي زيادي نخورديم. بايد روي اين موضوع کار کنيم.»
راجر اشميت، سرمربي لوركوزن که شاگردانش نتوانستند در دور رفت از مرحله يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا از امتياز ميزباني خود برابر اتلتيکومادريد استفاده کنند، معتقد است عبور از سد اتلتيكو كار هر تيمي نيست: «شب خيلي سختي براي ما بود و اين را مي‌شود از رسيدن اتلتيکو به دو فينال ليگ قهرمانان در طول سه سال فهميد. آنها در ضدحملات تبحر زيادي دارند. مي‌توانستيم مساوي كنيم، اما ‌درنهايت باختيم. ما با از دست دادن توپ‌هاي بي‌مورد، خودمان براي خودمان مشکل‌ساز شديم. اتلتيکو تيمي واقعاً خطرناک است به خصوص زماني که در خارج از خانه به ميدان مي‌رود. زندگي و شجاعت هم زمان در بازي لوركوزن ديده شد، اما تنها رئال‌مادريد در چند فصل اخير ليگ قهرمانان اروپا موفق شده از عهده اين اتلتيکو برآيد پس بي‌انصافي است اگر اين شکست را پاي بي‌تجربگي بازيکنان من بگذاريد.»
 
پيروزي در بازي باخته
سيتي و موناکو سه‌شنبه شب در جذاب‌ترين بازي فصل به مصاف يکديگر رفتند. ديداري كه در نهايت با نتيجه پنج بر سه به نفع ميزبان خاتمه يافت. آن هم در حالي که سيتي سه بر دو از حريف عقب بود، ولي موفق شد با سه گل پياپي، ‌هر سه امتياز اين بازي خانگي را به نام خود بزند. با اين وجود، اما پپ بعد از اين پيروزي به شاگردانش تأکيد کرد که کار هنوز تمام نشده: «بايد در بازي برگشت با تمام وجود بازي كنيم. اگر تيمي باشد که بتواند هزاران يا ميليون‌ها گل بزند، آن تيم موناکو است. جلوگيري از ضدحملات آنها کار دشواري است. آنها بسيار سريع هستند مخصوصاً لمار و مندي. مشخصاً بايد پيشرفت کنيم. در اين بازي در بعضي لحظات خوش‌شانس بوديم. مخصوصاً در نيمه دوم، چراكه گل اول و دوم را روي اشتباه خودمان خورديم. درست است كه تسليم نشديم و جنگيديم و پيروز هم شديم، اما براي بازي برگشت هدفمان اين است از اين نتيجه دفاع کنيم. حالا بهتر از قبل همديگر را مي‌شناسيم. اگر گل نزنيم، عدم صعودمان قطعي است. خيلي چيزها ممکن است، رخ دهد، بنابراين نتيجه هنوز نامشخص است و اين پيروزي به منزله تمام شدن كار نيست. دوست دارم ببينم چند تيم مي‌توانند مقابل موناکو اين فصل کلين‌شيت کنند. آنها فوق‌العاده‌ هستند، اما منچستر مرا براي چنين بازي‌هايي مي‌خواست.»

سرمربي موناکو هم گفت: «اينكه سه گل به منچسترسيتي زديم يك كار عالي بود. البته مي‌توانستيم بازي را ببريم اگر آن پنالتي را از دست نمي‌داديم، اما هنوز فرصت داريم براي جبران و تا پايان راهي طولاني پيش‌روي ماست.» فالكائو، مهاجم کلمبيايي موناكو كه در اين بازي دوگل براي تيمش به ثمر رساند و يک پنالتي نيز از دست داد بعد از باخت تيمش در انگليس با خط و نشان كشيدن براي منچستر تأكيد كرد اشتباه نابخشودني انجام داده، اما هيچ چيز تمام نشده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار