کد خبر: 839986
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
بررسي کارنامه تيم‌هاي ايراني در هفته اول ليگ قهرمانان آسيا
هفته اول ليگ قهرمانان آسيا براي نمايندگان کشورمان با يک پيروزي و دو مساوي و يک شکست تمام شد، استقلال خوزستان تنها تيم برنده بود، پرسپوليس و ذوب‌آهن با وجود اينکه ابتدا از حريفشان پيش افتادند، اما در دقايق پاياني گل مساوي را خوردند...
سعيد احمديان
هفته اول ليگ قهرمانان آسيا براي نمايندگان کشورمان با يک پيروزي و دو مساوي و يک شکست تمام شد، استقلال خوزستان تنها تيم برنده بود، پرسپوليس و ذوب‌آهن با وجود اينکه ابتدا از حريفشان پيش افتادند، اما در دقايق پاياني گل مساوي را خوردند و استقلال تهران هم تنها تيم ايراني هفته اول بود که بدون امتياز چشم به بازي‌هاي آينده دارد. حالا چهار نماينده ايران خودشان را براي هفته دوم ليگ قهرمانان که دوشنبه و سه‌شنبه آينده برگزار مي‌شود، آماده مي‌کنند، هفته‌اي که تيم‌هاي ايراني اميدوارند بتوانند نمايش بهتري در آسيا داشته باشند و نتايج بهتري بگيرند. با اين حال بازي‌هاي هفته اول ليگ قهرمانان آسيا نکاتي داشت که قابل توجه بود، از گل‌هاي يکساني که تيم‌هاي ايراني خوردند تا ميزباني از عربستاني‌ها در مسقط عمان و در ورزشگاهي که بيشتر تماشاگران آن را هواداران حريف تشکيل مي‌دادند.

اولين نکته‌اي که در بازي‌هاي ليگ قهرمانان به چشم آمد، نمايش متفاوت تيم‌هاي کشورمان در آسيا بود. برخلاف انتظار تيم‌هايي بهتر نتيجه گرفتند که در ليگ ايران شرايط خوبي ندارند و در مقابل تيم‌هايي که در ايران در اوج هستند، در آسيا دور از انتظار ظاهر شدند. استقلال خوزستان هرچند نسبت به سه تيم ديگر ايراني حريف ضعيف‌تري را پيش‌روي خودش مي‌ديد، اما نبايد انکار کرد که آبي‌هاي خوزستاني هم با کوهي از مشکلات و مصائب زياد به عمان رفته بودند. مشکل مالي اين تيم در دقيقه 90 حل شد و شاگردان پورموسوي به مسقط رفتند، آنها اما با تمام اين مشکلات توانستند در اولين بازي تاريخ‌شان در آسيا، اولين پيروزي‌شان را هم ثبت کنند، سه امتياز ارزشمندي که به خوزستاني‌ها حسابي چسبيد. آبي‌هاي خوزستان در حالي تنها تيم پيروز ايراني هفته اول ليگ قهرمانان بودند که در ليگ ايران برخلاف فصل پيش شرايط خوبي ندارند و در ميانه‌هاي جدول قرار دارند. حکايت آسيا اما متفاوت بود و خوزستاني‌ها چهره متفاوتي در ليگ قهرمانان داشتند و با يک شروع سه‌امتيازي نشان دادند که قابل پيش‌بيني نيستند.

ذوب‌آهن هم ديگر تيم ايراني بود که نمايش متفاوتي نسبت به ليگ ايران در آسيا داشت. ذوبي‌ها چند هفته‌اي است بعد از شروع فوق‌العاده‌شان با حسيني، در هفته‌هاي اخير روزهاي سختي را در ليگ برتر تجربه مي‌کنند و در جدول ليگ سقوط چند پله‌اي داشته باشند، با اين حال سبزپوشان اصفهاني در آسيا، نمايش قابل قبولي داشتند و تا آستانه پيروزي مقابل تيم قدرتمند العين هم پيش رفتند، هرچند در دقايق پاياني گل مساوي را دريافت کردند.

برخلاف اين دو تيم، پرسپوليس و استقلال نشاني از آن تيم خوب ليگ برتر در اولين بازي‌شان در آسيا نداشتند، پرسپوليس در ليگ مقتدرانه در صدر جدول جولان مي‌دهد، اما در آسيا برابر الهلال نمايش به مراتب ضعيف‌تري نسبت به ليگ داشت، شاگردان برانکو اگر چه حريف قدرتمندي به نام الهلال را پيش‌روي‌شان مي‌ديدند، اما در اولين بازي آسيايي‌شان نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و سايه‌اي از تيمي بودند که در ليگ برتر، مدعي اول قهرماني است، موضوعي که شايد به دوري يک‌ساله قرمزها از آسيا و تجربه کم‌بين‌المللي برخي بازيکنانش برمي‌گشت. استقلال هم مانند رقيب سنتي‌اش نمايشي کاملاً متفاوت با اوضاع و احوالش در ليگ، در هفته اول ليگ قهرمانان داشت. منصوريان و شاگردان جوانش در ليگ پنج پيروزي پياپي کسب کرده‌اند و تيم سوم هستند، اما در آسيا نتوانستند بازي‌هاي خوبشان را تکرار کنند و بي‌تجربگي بازيکنان جوان منصوريان که در ليگ عصاي دست او بودند، در آسيا پاشنه‌آشيل آبي‌ها شد تا آبي‌پوشان با شکست مقابل الاهلي، تنها تيم بدون امتياز کشورمان در هفته اول ليگ قهرمانان باشند.
  
پاشنه‌آشيلي به نام ضربات کرنر
يکسان بودن گل‌هايي که تيم‌هاي ايراني در هفته اول ليگ قهرمانان دريافت کردند هم قابل توجه بود و نشان داد که سه نماينده کشورمان روي ضربات آغاز مجدد و ايستگاهي ضعف دارند. استقلال دو گل روي ضربات کرنر و غفلت مدافعانش دريافت کرد، اتفاقي که براي پرسپوليس و ذوب‌آهن هم تکرار شد و اين دو تيم هم در حالي که از الهلال و العين پيش بودند، روي دو ضربه کرنر گل مساوي را دريافت کردند تا از رسيدن به سه امتياز محروم شوند. گل‌هاي مشابهي که اين سه تيم دريافت کردند، نشان مي‌دهد که منصوريان، برانکو و حسيني بايد براي بازي‌هاي آينده فکر جدي براي عملکرد خط دفاعي‌شان روي ضربات ايستگاهي و کرنر داشته باشند تا اتفاقي که در هفته اول رخ داد، تکرار نشود و از اين پاشنه‌آشيل ضربه نخورند.
  
ميزبانان غريب و تنها
موضوع ديگري که در هفته اول ليگ قهرمانان قابل تأمل بود، شرايط ميزباني تيم‌هاي ايراني از نمايندگان عربستان در مسقط عمان بود. بنا به رأي کنفدراسيون فوتبال آسيا، بازي تيم‌هاي ايراني و عربستاني در کشور ثالث برگزار مي‌شود و ايراني‌ها هم کشور عمان را انتخاب کرده‌اند. با اين حال بازي‌هاي هفته اول نشان داد که بازي در عمان بيشتر به نفع تيم‌هاي سعودي است و تيم‌هاي ايراني نمي‌توانند از مزيت ميزباني استفاده کنند. اين مسئله به خصوص در بازي پرسپوليس و الهلال به چشم آمد، جايي که با وجود ميزباني پرسپوليس، ورزشگاه در تسخير هواداران الهلال بود، طوري که انگار قرمزها مهمان بودند! اين در حالي است که اگر بازي در آزادي برگزار مي‌شد، برانکو و تيمش با حمايت 100 هزار نفري، قدرت بيشتري براي پيروزي داشتند. با اين حال با توجه به اهمال فدراسيون برابر سعودي‌ها و انتخاب عمان، به عنوان کشور ميزبان بازي‌هاي تيم‌هاي ايراني، شرايطي فراهم شده که تيم‌هاي ايراني با وجود ميزباني، در‌شرايط غريبانه‌اي و بدون هوادارانشان به‌ميدان بروند، امري که ترکش‌هاي حمله به سفارت عربستان است و فوتبالي‌ها هم در حال دادن تاوان آن هستند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار