کد خبر: 839866
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌شرقی :
مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۶۰ درصد زندانیان افراد کم‌سواد و بی‌سواد هستند، گفت:اساسی‌ترین مشکل زندانیان بحث اقتصادی است.
خشایار جمشیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع «تاثیر هنر، صنایع‌دستی و مهارت‌های شغلی در اصلاح رفتار زندانیان» اظهار کرد: سازمان زندان‌ها به عنوان سازمان امنیتی و حاکمیتی نقش مهمی در جامعه داشته که با حفظ و نگهداری زندانیان و اصلاح و تربیت هدف‌گذاری می‌کند.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم با توانمندسازی زندانیان میزان جرم کاهش یافته و بازگردی دوباره به زندان را کاهش دهیم، افزود: در اصلاح مجرمان تفاهم‌نامه زیادی منعقد شده و اقدامات موثر صورت گرفته است.

مدیرکل زندان‌های استان در ادامه به تفاهم‌نامه با دانشگاه هنر در زمینه توانمندسازی زندانیان اشاره کرد و گفت: پنجم اسفند با حضور محققان همایش «تاثیر هنر، صنایع‌دستی و مهارت‌های شغلی در اصلاح رفتار زندانیان» در دانشگاه هنر برگزار خواهد شد.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اتفاقات خوبی در زندان‌های ایران در زمینه حقوق شهروندی و کرامت انسانی رخ داده است.

جمشیدی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد زندانیان افراد کم‌سواد و بی‌سواد هستند، گفت: به دلیل عدم آموزش برخی از آنها گرفتار میله‌های زندان شدند که با طرح توانمندسازی میزان بازگردی به زندان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه زندانیان از لحاظ روحی و فرآیند اصلاح و تربیت رصد می‌شوند، افزود: مداخله فرهنگی روی زندانیان با حضور ۳۱ روحانی در زندان‌های استان در حال انجام است.

مدیرکل زندان‌های استان خاطرنشان کرد: در زندان هدف از اصلاح مشخص شده، در آموزش هدف، مکان و زمان مشخص می‌شود تا تغییرات ناهنجاری رفتار زندانیان اصلاح شود.

وی ادامه داد: شناخت استعدادهای زندانیان و عملی کردن آن از جمله دیگر اهداف ما بوده که در هنرآموزی ۶۸ رشته از طریق اداره کل فنی - حرفه‌ای با حضور مربیان انجام می‌گیرد.

جمشیدی با یادآوری اینکه 3 هزار و ۵۴۷ نفر را تا به امروز تحت آموزش قرار دادیم و گواهینامه برای آنها صادر ‌شده، گفت: در این گواهینامه مهارت، اسم زندان درج نشده تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

اشتعال با ایجاد منبع درآمد خواهد بود

وی بیان داشت: با توجه به اینکه یکی از موضوعات زندانیان مشکل اقتصادی است و وقتی سرپرست خانواده در زندان باشد خانواده وی در مشکل خواهد بود، گفت: با ایجاد شغل در داخل زندان، ایجاد اشتعال مولد را ایجاد کردیم که ۳۵۰ زندانی در تبریز در شغل مولد هستند.

جمشیدی افزود: در استان یک‌هزار و ۵۰۰ نفر زندانی مشغول به کار هستند و برای آنها مشوق گذاشته شده است.

مدیرکل زندان‌های استان یادآور شد: میانگین حقوق پرداختی به زندانیان در استان یک میلیارد تومان دستمزد است.

وی در خصوص انتقال زندان تبریز گفت: زندان تبریز زندان فرسوده است و برنامه داریم تا زندان انتقال یابد که بر این اساس در آینده منتقل خواهیم کرد.

جمشیدی به قرارداد اداره کل زندان‌ها با شهرداری در خصوص اعزام 600 زندانی آزاد شده برای انجام کارهای فضای سبز اشاره کرد و افزود: کسانی که تحت آموزش قرار می‌گیرند،بازگشت دو درصدی به زندان را شامل می‌شود که رقم مناسبی برای استان است.

جمشیدی خاطرنشان کرد: وام‌هایی با کارمزد چهار درصد به افراد مهارت دیده زندانی داده می‌شود تا کمکی برای اشتغال باشد.

وی در خصوص کارهای فرهنگی در زندان تبریز تصریح کرد: ۲۵ درصد از زندانیان حافظ ۱۵ تا ۲۰ جزء قرآن،۵۶ درصد مفاهیم، ۵۸ درصد ارکان مذهبی، ۴۲ درصد مهارت‌های اساسی، ۷۰ درصد در اعتقادات و اخلاق اسلامی آموزش دیده‌اند همچنین در مسابقات کشوری ۱۵ مقام را به دست آوردند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر