کد خبر: 839826
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
يك مأمور نظامي به گزارش كميسيون سه نفره سازمان پزشكي قانوني درباره مرگ مشكوك همسرش در بيمارستان فياض‌بخش اعتراض كرد.
يك مأمور نظامي به گزارش كميسيون سه نفره سازمان پزشكي قانوني درباره مرگ مشكوك همسرش در بيمارستان فياض‌بخش اعتراض كرد. در حالي كه كادر درماني بيماري زن 36 ساله را افت فشار تشخيص داده بودند، وي پنج ساعت بعد از مراجعه‌اش به اين مركز درماني به علت خونريزي وسيع داخلي روي تخت بيمارستان جان باخت.

حادثه فوت، صبح روز هشتم اسفندماه سال گذشته در بيمارستان فياض‌بخش اتفاق افتاد و اين مأمور نظامي اين روزها در حال تدارك مراسم سالگرد همسرش است. او در شرح ماجرا به خبرنگار ما گفت: يك روز قبل از حادثه همراه همسرم براي مراسم خاكسپاري يكي از بستگان به بهشت زهرا رفته بودم. آنجا بود كه حال همسرم بد شد و او را به بيمارستان لولاگر منتقل كردم. كادر درماني بعد از معاينه، گرفتگي عضلاني را علت ناراحتي او عنوان كردند و اطمينان دادند كه جاي نگراني وجود ندارد، به خاطر همين راهي خانه شديم. چند ساعت بعد اما بيماري همسرم تشديد شد و او را به بيمارستان فياض‌بخش منتقل كردم. كادر درماني بعد از معاينه علت را افت فشار اعلام كردند و گفتند كه با تزريق يك سرم وضعيتش به حالت عادي بازخواهد گشت. لحظاتي كه گذشت با به وخامت رفتن حال همسرم به نحوه رسيدگي كادر درماني اعتراض كردم. اعتراض من پاسخ زننده آنها را به همراه داشت، با اين حال با اصرارهاي من بود كه آمپولي به سرم او تزريق شد، هر چند در وضعيت همسرم تغييري حاصل نشد. نگراني من و بي‌تفاوتي كادر درماني از وضعيت پيش آمده تا ساعت 6 صبح روز بعد ادامه داشت. تغيير چهره همسرم و بي‌تفاوتي كادر درماني سبب شد تا با فريادهاي بلند از آنها بخواهم به وضع او رسيدگي كنند. وقتي بر بالين همسرم حاضر شدم به سختي گفت كه حلالم كن و همه چيز تمام شد. وحشت‌زده خودم را به ايستگاه پرستاري رساندم و ماجرا را شرح دادم. پرستار داشت با گوشي تلفن همراهش بازي مي‌‌كرد. وقتي فرياد زدم به آهستگي خودش را به كنار تخت رساند و بعد از معاينه گفت كه همسرم فوت شده! آن پرستار حدود نيم ساعت با تلفن تماس گرفت تا توانست چند پزشك را به كنار تخت همسرم بكشاند، اما كار از كار گذشته بود. مانده بودم كه اين پزشكان از كجا آمدند؟ مگر تا حالا كجا بودند كه صداي فريادهايم را نمي‌شنيدند.

مأمور نظامي ادامه داد: بعد از آن بود كه جسد به پزشكي قانوني منتقل شد. همزمان با طرح شكايت، گزارش پزشكي قانوني نشان داد كه همسرم به علت خونريزي وسيع داخلي جان خود را از دست داده است. معناي اين گزارش يعني زماني كه همسرم را به بيمارستان لولاگر منتقل كردم، او دچار خونريزي داخلي بوده، اما كادر درماني آن را گرفتگي عضله تشخيص دادند. اين گزارش يعني همسرم به خون‌ريزي وسيع داخلي مبتلا بوده و كادر درماني بيمارستان فياض‌بخش آن را افت فشار تشخيص داده بودند. مانده‌ام اگر همسر يا خواهر يكي از كاركنان اين بيمارستان‌ها به اين مشكل دچار مي‌شد با بيمارشان همان گونه رفتار مي‌كردند كه با همسر من رفتار كردند؟

وي گفت: من در شعبه 19 دادسراي جرائم پزشكي عليه كادر درماني بيمارستان به اتهام تشخيص غلط، تزريق غلط و عدم رسيدگي به وضعيت همسر بيمارم طرح شكايت كردم. كميسيون پزشكي قانوني علت فوت را خونريزي ريه در زمينه بيماري خوني برق‌آسا تشخيص داد. اين كميسيون اعلام كرده است كه اقدامات درماني توسط پزشك صحيح نبوده و به ميزان 10 درصد مقصر شناخته شده است كه برايم جاي تعجب دارد. به هر حال من به گزارش اين سازمان اعتراض كرده‌ام و قرار است تا اعتراض در كميسيون پنج نفره كه معلوم نيست چه زماني تشكيل مي‌شود، بررسي شود.
مأمور نظامي گفت: همسر به علت بي‌توجهي كادر درماني فوت شد. پزشكاني كه در مرگ او مقصر هستند بدانند كه دختري شيرخواره به نام روژان دارم كه تا ابد از مهر مادري محروم شده است. از وزير بهداشت كه نه جواب نامه‌هايم را مي‌دهد و نه من را به دفتر كارش راه مي‌دهد مي‌خواهم خودش را جاي من بگذارد. بارها به ساختمان وزارت بهداشت رفتم، اما من را به ساختمان هم راه ندادند. گفتند كه وزير به نامه هر كسي جواب نمي‌دهد. درخواستم را به دفتر شكايات دادم، اما هر وقت كه تماس گرفتم، گفتند كه پاسخي دريافت نشده است؛ به همين راحتي. وي گفت: اين جمعه مراسم سالگرد همسرم در حالي برگزار مي‌شود كه در دستگاه قضايي سرگردان هستم.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شاکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
0
با سلام
متاسفانه ایشون کاملا درست می فرمایند. بیمارستان ... در محله ما به عنوان کشتارگاه معروف است ولی به دلیل اینکه نزدیکترین بیمارستان است اورژانس و بیماران اول به این بیمارستان مراجعه می کنند.
قسمت اورژانس این بیمارستان دارای پزشکان و به خصوص پرستارانی با اخلاق و رفتاری بسیار زننده است که معمولا همیشه به بیماران و همراهان توهین می کنند و بیشتر اوقات در حال گفتگو با یکدیگر و نیروهای خدماتی و خوش بش کردن با آنها و صحبت با تلفن هستند و فقط وقتی بیمار در حال مرگ است همه با هم به تخت بیمار حمله می کنند تا بعدا نگویند کادر درمانی کجا بوده. من هم مادرم را به دلیل عدم تشخیص صحیح پزشک بی تجربه شب این بیمارستان از دست دادم که حمله قلبی مادرم را قولنج تشخیص داد . بله دقیقا لفظی که این خانم دکتر به کار برد لفظ یک فرد عامی بود که برای مادرم مسکن تجویز نمود ولی مادرم چند ساعت بعد به دلیل ایست قلبی فوت کرد من هم شکایت کردم ولی راه به جایی نبردم یکی از دلایل هم این بود که این بیمارستان زیر نظر تامین اجتماعی است نه بهداشت. خدا از پرستاران و پزشکان اورژانس این بیمارستان نگذرد که همچنان در حال داغ دار کردن خانواده ها هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
0
باتلویزیون مصاحبه کن جوابت را میدهند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار