کد خبر: 839718
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
توسط یک استاد دانشگاه آزاداسلامی شاهرود
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: کتاب شکل‌دهی فلزات با روش هیدروفرمینگ ورقی توسط دکتر فریبرز فروهنده عضو هیات علمی گروه مکانیک این دانشگاه تألیف و به چاپ رسید.
صاحبعلی منافی  با اعلام این مطلب ، افزود: کتاب حاضر به معرفی و بررسی روش هیدروفرمینگ پرداخته و مطالعه جامعی در راستای روش هیدروفرمینگ ورقی به لحاظ تحلیلی و آزمایشگاهی ارائه می‌دهد.
وی ادامه داد: این کتاب برای دانشجویان مهندسی مکانیک ساخت و تولید و مهندسی مواد در مقاطع تحصیلات تکمیلی مناسب است.
منافی بیان کرد: کتاب دارای 6 فصل در معرفی روش هیدروفرمینگ، ملزومات، طراحی، تحلیل زیرساختارها و آزمایش‌های مربوط به آن است که به‌طور مفصل به آن پرداخته است.
وی اظهار کرد: روش هیدروفرمینگ به دلایل بسیاری در صنایع اتومبیل‌سازی، بهداشتی و به‌خصوص هوافضا موردتوجه است. مستحکم و یکنواخت بودن سازه، نسبت کشش بالاتر، کاهش وزن سازه به دلیل یکسان بودن بیشتر ضخامت ، طراحی صحیح‌تر و کم شدن قیمت ابزار تولیدی از خصوصیات این روش است.
دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در سال 1361 با پذیرش 60 دانشجو در سه رشته برق ، مکانیک و ریاضی آغاز بکار کرد و اکنون با 179 رشته تحصیلی ، بیش از 10 هزار دانشجو و 280 عضو هیات علمی بزرگترین واحد دانشگاهی استان سمنان است.
این دانشگاه همچنین 110 هزار متر مربع فضای آموزشی کارگاهی، آزمایشگاهی، رفاهی ، ادرای و ورزشی و فرهنگی و یک بیمارستان 100 تختخوابی دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار