کد خبر: 839475
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
اسناد منتشر شده در يكي از خبر‌گزاري‌ها حاكي از آن است كه يك عضو شورا كه سابقه وزارت نيز در دولت اصلاحات دارد با همكاري عده‌اي از شركاي خود با خريد و ساخت و ساز ملكي در خيابان شيخ بهايي و استفاده از رانت، سود‌هاي كلاني را به دست آورده‌اند. اين در حالي است كه اين عضو شورا خود را مدعي حفظ باغات در پايتخت معرفي كرده و همواره خواستار جلوگيري از تخريب و تغيير كاربري است.
خبر‌گزاري فارس در خبر روز گذشته خود اعلام كرد كه اين عضو شوراي شهر، ملكي به مساحت 842 مترمربع در خيابان شيخ بهايي خريداري مي‌كند. از آنجا كه او خود فرد شناخته‌شده‌اي است، اصل سند ملك به نام يكي از بستگان و آشنايان ثبت مي‌شود.
اين ملك كه در خيابان عرفي شيرازي واقع است، مساحتي معادل 842 متر دارد. مالكان از شهرداري منطقه، درخواست پروانه ساخت و ساز مي‌كنند و در تاريخ 4 آبان‌ماه 90 پروانه ساخت صادر شده و طي آن به مالك اجازه داده مي‌شود بنايي هشت طبقه با متراژ 2 هزار و 868 متر مربع بسازد.
طي اين پروانه، مالك مجاز به ساخت 16 واحد مسكوني شده است. اما اين عضو اصلاح‌طلب شورا به اين ميزان راضي نشده و با نفوذ خود، درخواست متراژ و تعداد طبقات بيشتري مي‌كند. همچنين، بدون هماهنگي و درخواست هرگونه مجوزي، ساختماني 10 طبقه در ملك شيخ بهايي مي‌سازد و با اين تخلف آشكار، كل متراژ قابل ساخت بنا را از 3 هزار و 291 متر به 4 هزار و 520 مترمربع مي‌رساند.
 قابل تأمل‌ترين بخش ماجرا آن است كه ملك خيابان شيخ بهايي اساساً باغ بوده و در واقع مالكان ساختمان، بناي خود را با قطع درختان ساخته‌اند. اين در حالي است كه اين عضو شورا، خود را مدعي دفاع از محيط‌زيست و فضاي سبز در شهر تهران مي‌داند و حتي عضو كميسيون سلامت و محيط‌زيست شوراي شهر تهران هم است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار