کد خبر: 839428
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
فیلم نظم در بخش مروری بر فیلم های آلمانی سهراب شهید ثالث روز دوم اسفند ماه ساعت 17 در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید

به گزارش «جوان» روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ در بخش"نوستالژی در جایی دیگر؛مروری بر فیلم های آلمانی سهراب شهید ثالث"روز دوشنبه دوم اسفند ماه ساعت 17،فیلم "نظم"محصول سال 1980 به مدت 94 دقیقه در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

یکی از آشتی‌ناپذیرترین آثار سهراب شهیدثالث که با صدای «بیدار باشِ» هربرت همانند یک هشدارجامعه آلمان را به پرسش می‌گیرد. «نظم» شرح حال مردی بی‌کار و سرکوب‌شده در آلمان در سال 1980 است و اضمحلال و فروپاشی او را به تصویر می‌کشد. شهیدثالث در دو سوم فیلم، با دقّت و وسواس به بررسی شرایط زندگی اجتماعی غیر قابل تحمل شخصی می‌پردازد که از حقوق اجتماعی و سیاسی خود محروم شده است. او از منزلی غیر قابل سکونت واقع در فرانکفورت، شعاعی به اندازه‌ی محله‌ا‌ی غیر قابل سکونت رسم می‌کند که شخصیت‌های فیلمش همواره در محوطه‌ی آن زندانی هستند. 

یادآوری می شود:علاقه مندان می توانند برای استفاده از برنامه نمایش فیلم در بخش مروری بر فیلم های آلمانی سهراب شهید ثالث تا روز 11 اسفند ماه در دو سانس 16 و 18به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار