کد خبر: 839347
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری در خصوص شیوع بیماری انفلوانزا فوق حاد پرندگان که در این استان در حال افزایش است هشدار داد.

عبدالمحمد نجاتی با بیان اینکه عامل بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان ویروس می باشد و درمان و واکسنی ندارد گفت: در این بیماری علایم خونریزی در ساق پا، ترشحات از بینی و کبودی تاج و ریش دیده می شود.

وي اظهار داشت: متاسفانه بیماری توسط پرندگان مهاجر ( ازاد پرواز ) وارد استان شده است و افراد نا اگاهی نیز از طریق حمل و نقل طیور زنده اقدام به انتشار بیماری می کنند. وی گفت: خوشبختانه با آموزش ها و مراقبت های فعالی که به مرغداران شده است تاکنون بیماری در مرغداری های گوشتی و تخم گذار استان مشاهده نشده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: شیوع انفلوانزای فوق حاد پرندگان 17 استان کشور را در گیر بیماری نمود که توسط ماموران دامپزشکی این بیماری در حال مهار شدن است و مردم باید به دامپزشکی اعتماد کنند و گوشتی که در کشتارگاه های طیور استان تحت نظارت دامپزشکی قبل، حین و بعد از کشتار بازرسی می شود و تحت نظارت دامپزشکی می باشد و در مراکز عرضه توزیع توزیع می شود خریداری و مصرف نمایند.

نجاتی با بیان اینکه کانون های آلوده در طیور خانگی معدوم سازی و ضدعفونی شده اند گفت: فعلا" بحرانی وجود ندارد و از مردم می خواهیم هرگونه تلفات را به دامپزشکی محل خود اطلاع تا از انتشار بیماری جلوگیری شود.

وي همچنین از افراد مسن، کودکان و بیماران تنفسی و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند خواست از تماس با پرندگان بومی و تلفات ان ها خودداری نمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار