کد خبر: 839306
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴
رئيس پليس راهور ناجا گفت: موتورسواران و عابران پياده بيشترين تعداد كشته‌هاي سوانح ترافيكي در شهرهاي بزرگ را تشكيل مي‌دهند كه يكي از عوامل مهم بروز سوانح ترافيك هستند.
سردار تقي مهري در اختتاميه هفتمين سمينار بين‌المللي كاهش سوانح و حوادث ترافيكي در شيراز افزود: يكي از موضوعات مهم در كشور ما به عنوان يك معضل اساسي و چالش، مسئله حوادث رانندگي است. وي ادامه داد: در ايران تعداد ۱۹ ميليون خودرو و ۱۲ ميليون موتورسيكلت وجود دارد و اين آمار نشان مي‌دهد كه ما تقريباً به ازاي هر خانواده ايراني بيش از يك وسيله نقليه داريم.
رئيس پليس راهور ناجا با تأكيد بر اينكه حدود ۹ درصد از جان باختگان كشور مربوط به استان فارس است، بيان داشت: در ۹ ماهه امسال، استان فارس در بين استان‌هاي كشور بيشترين آمارتلفات را در حوادث ترافيكي دارد.

سردار مهري با اشاره به اينكه در دنيا به ازاي هر 10 هزار وسيله نقليه، ‌7/5‌ نفر جان خود را در حوادث رانندگي از دست مي‌دهند و در ايران ‌5/7‌ نفر بوده است، تصريح كرد: ۵۱ درصد از كشته‌هاي كشور را موتور سيكلت سواران تشكيل مي‌دهند كه اين افراد بين سنين ۲۱ الي ۵۰ سال هستند.
رئيس پليس راهور ناجا گفت: در حوادث رانندگي درون شهري، حدود ۲۵ درصد از كشته شده‌ها مربوط به راكبان موتور سيكلت و بيش از ۳۷ درصد مربوط به عابران پياده هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار