کد خبر: 839112
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
در هشتمين پاتوق اصحاب هنر و رسانه انقلاب اسلامي در مشهد علاوه بر اکران فيلم ماجراي نيمروز و صحبت‌هاي چهره‌هاي حاضر در جلسه، در اتفاقي زيبا، سيمرغ‌هاي ماجراي نيمروز به موزه آستان قدس رضوي اهدا شد.
فرزين ماندگار
تالار همايش‌هاي بين‌المللي آستان قدس رضوي ميزبان برگزاري هشتمين پاتوق اصحاب هنر و رسانه انقلاب اسلامي بود که براي اکران و تقدير از عوامل بهترين فيلم جشنواره فجر امسال، علاقه‌مندان به هنر انقلاب را گرد هم آورد. اين مراسم با اکران فيلم سينمايي «ماجراي نيمروز» آغاز شد و در ادامه، سيدمحمود رضوي، تهيه‌کننده و محمدحسين مهدويان، کارگردان اين اثر، با حاضران سخن گفتند. مهم‌ترين اتفاق اين اکران مردمي، اهداي سيمرغ‌هاي دريافتي «ماجراي نيمروز» از سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر به موزه آستان قدس رضوي بود که سيدمحمود رضوي به نمايندگي از عوامل اين فيلم آن را اعلام کرد. در ادامه عوامل اين فيلم درخشان سينماي ايران به دست خادمان بارگاه ملکوتي ثامن‌الحجج(ع) تقدير شدند. رضوي، تهيه‌کننده مشهدي «ماجراي نيمروز» در اين مراسم گفت: مهم‌ترين افتخارم دريافت جايزه از دست خدام امام رضا(ع) است. وي افزود: چند سيمرغ از جشنواره فجر نصيب فيلم «ماجراي نيمروز» شده است که آنها را به نمايندگي از عوامل فيلم و سينماي ايران به موزه آستان قدس تقديم مي‌کنم.

رضوي ادامه داد: فيلمسازي من از سال 83 به صورت جدي با کاري به نام «قطعه‌اي از بهشت» در حرم امام رضا(ع) آغاز شد و هرچه دارم از همين حوزه و از محضر همين امام همام است. وي گفت: باعث افتخار است که لايق شديم اولين اکران فيلم ماجراي نيمروز در کنار مضجع امام رئوف صورت گرفت. رضوي با بيان اينکه خدمت امام رضا(ع) به شدت بدهکارم، احساسش را با خواندن يک بيت شعر بيان کرد و گفت: «هرگز نگويمت دست مرا بگير عمري گرفته‌اي مبادا رها کني.» مهدويان، کارگردان فيلم نيز لحظاتي کوتاه با حاضران سخن گفت و در پاسخ به سؤالي درباره چرايي انتخاب اين سوژه براي تازه‌ترين اثر سينمايي‌اش گفت: دهه 60 که فيلم ماجراي نيمروز به روايت اتفاقات آن پرداخته است، دوران کودکي من است و من خاطرات بسيار خوبي از اين دهه دارم و دوست داشتم فضاي آن زمان را بازآفريني کنم. سيدوحيد موسويان، دبير جبهه فکري و فرهنگي انقلاب اسلامي در خراسان رضوي نيز در اين مراسم خطاب به عوامل اين فيلم گفت: به طور قطع اخلاصي پشت اين کار بوده است که اولين اکران و اولين دعوت از سمت امام رضا(ع) صورت گرفته است. در حال حاضر، شيوه نفاق در حال ترور شخصيت‌هاي انقلاب است، اما نسل‌هاي سوم و چهارم انقلاب محصولاتي را توليد مي‌کنند که دلسوزان انقلاب را شاد مي‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار