کد خبر: 839104
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
طلسم‌شكني سرخابي‌ها برابر نماينده‌هاي اصفهان
هفته بيست و دوم رقابت‌هاي ليگ برتر درحالي پنج‌شنبه با برگزاري سه ديدار پيگيري شد كه صدرنشين ليگ با جبران شكست در دربي 50 امتيازي شد.
دنيا حيدري
هفته بيست و دوم رقابت‌هاي ليگ برتر درحالي پنج‌شنبه با برگزاري سه ديدار پيگيري شد كه صدرنشين ليگ با جبران شكست در دربي 50 امتيازي شد. استقلال به پيروزي‌هايش ادامه داد و ديدار فولاد خوزستان و گسترش فولاد تبريز برنده نداشت و با تساوي دو – دو خاتمه يافت.
  
ادامه روند رو به رشد
استقلال در ادامه روند رو به رشدي كه هفته هاست در پيش گرفته، ذوب‌آهن را هم با حساب دو بر صفر از سد راه برداشت تا به آينده اميدوارتر شود. خصوصاً كه اين برد براي آبي‌پوشان تهراني يك طلسم‌شكني نيز به حساب مي‌آمد، چراكه استقلال براي نخستين بار در تاريخ بازي‌هاي ليگ برتر است كه توانسته ذوب آهن را در هر دو بازي رفت و برگشت شكست دهد. البته فاصله آبي‌پوشان پايتخت با صدر جدول همچنان 10‌امتياز است، اما در صورت كسر امتياز از تراكتور، استقلال مي‌تواند شانس بيشتري براي نزديك كردن خود به رقيب ديرينه‌اش در صدر جدول به دست آورد. خصوصاً كه اين تيم با نتايج به دست آورده در هفته‌هاي اخير، صدر جدول نيم‌فصل دوم را با تفاضل گل بهتر نسبت به دو گلي كه بيشتر از پرسپوليسي‌ها به ثمر رسانده، ‌در اختيار دارد و در صورت ادامه روند رو به رشدي كه در پيش گرفته، دور از انتظار نيست كه خيلي زود تهديدي براي ياران برانكو به حساب ‌آيد. ياران منصوريان كه از نيم‌فصل اول تنها 22 امتياز كسب كرده بودند، از هفت بازي نيم‌فصل دوم شش برد (18 امتياز) و يك باخت به دست آورده كه اين نشانگر تحول تيم جوان منصوريان است. در پي برد مقابل ذوب‌آهن كه يك طلسم‌شكني هم به حساب مي‌آمد، منصوريان تأكيد كرد كه اين نگاه خدا به تيم جوان اوست: «خدا نگاهي به اين تيم جوان و يکدست دارد و مقتدرانه بازي کرديم. اين نتيجه سختكوشي ماست. در استقلال بايد دو برابر نفت كار كنم و خوشحالم اين تلاش نتيجه داده است.»
 
پرسپوليس جبران كرد
شكست در دربي با پيروزي دو بر يك مقابل سپاهان جبران شد. آن هم در حاليكه پرسپوليس آخرين بار 43 سال پيش و در ليگ تخت جمشيد بود كه موفق شده بود سپاهاني‌ها را در هر دو بازي رفت و برگشت شكست دهد، اما در روزي كه 70 هزار تماشاگر به‌رغم شكست در دربي راهي ورزشگاه شده بودند، ‌پرسپوليس چاره‌اي جز برد نداشت. سرانجام نيز ياران برانكو توانستند با پيروزي در اين بازي حساس، 50 امتيازي شوند.

بردي كه البته به دليل اعلام سه پنالتي، ‌حرف و حديث‌هاي زيادي داشت. از چرايي گرفته شدن پنالتي‌ها تا نحوه زدن آنها. محمدرضا اكبري، ‌قاضي ميدان اگرچه سعي كرد با گرفتن بيش از شش دقيقه وقت اضافه در نيمه دوم نشان دهد كه بازي را تحت كنترل دارد، اما حاشيه‌هاي نيمه دوم حول محور قضاوت پرحرف و حديث او گشت. نه فقط چون اصفهاني‌ها به شدت به پنالتي‌هاي پرسپوليس اعتراض داشتند؛ بلكه به دليل عدم دقت در تكرار پنالتي‌ها، ناديده گرفتن خطاها و حتي كوتاه آمدن برابر اعتراض‌ها.

مسئله‌اي كه حسين عسگري، ‌رئيس اسبق دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال نيز به آن تأكيد دارد: «هر سه پنالتي اعلام شده درست بود، اما در كل داور روز خوبي نداشت. خطاهاي زيادي به سود دو تيم ناديده گرفته شد و با برخي اعتراضات هم مماشات كرد، اما بدترين آن عدم تكرار پنالتي‌ها بود. هم پنالتي اول پرسپوليس و هم پنالتي سپاهان بايد دوباره تكرار مي‌شد، اما داور اهميتي به اين مسئله نداد.»

با اين وجود پرسپوليس بعد از ناكامي در دربي، ‌توانست با شكست سپاهان خود را جمع و جور كند و برانكو نيز به شدت از اين مسئله راضي است: «بعد باخت در دربي بازيكنان از لحاظ روحي و فيزيکي خالي شده بودند، اما به خودمان آمديم و بعد از سال‌ها سپاهان را در بازي برگشت هم به مانند بازي رفت شكست داديم. اين برد برايمان خيلي مهم بود. حالا حتي اگر مقابل نفت شکست هم بخوريم باز قهرماني را از دست نمي‌دهيم و ۱۰‌امتياز بالاتر از استقلال هستيم. البته اگر از تراكتور كه اصلي‌ترين رقيب ماست هشت امتياز كم شود، ‌استقلال رده دوم جدول را به دست مي‌آورد، اما برايمان فرقي نمي‌كند و همچنان براي قهرماني مي‌جنگيم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار