کد خبر: 838869
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
بازديد سعيد قاسمي از چهارمين دوره نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال انقلاب اسلامي
قاسمي گفت: اينگونه كه در جمهوري اسلامي با فضاي مجازي برخورد مي‌شود، در هيچ كشور جهان سومي با آن اينگونه برخورد نمي‌شود در همه جا دسترسي افراد به موضوعات غير اخلاقي محدود است و همه مطالب كنترل مي‌شود، اما در كشور ما سيستم از هفت دول آزاد است. در فتنه سال 88 بیشتر برنامه های استکبار توسط فضای مجازی به مردم می رسید. لیدرهای جریان فتنه محل تجمع ها را دائما از طریق شبکه های مجازی تغییر می دادند. بعد از اینکه قائله فتنه 88 در روز نهم دی خوابید تازه جریان حزب الله متوجه شد که آن ها ۱۰ ماه قبل برنامه های خود را در امارات چیده بودند و نحوه فعالیت در شبکه های تلگرام و اینستاگرام را در کشور امارات به لیدرهای آن ها آموزش می دادند
همه جاي دنيا دسترسي به فضاي مجازي كنترل مي‌شودجوان‌آنلاين: سعيد قاسمي، از فرماندهان دوران دفاع مقدس ضمن حضور در چهارمين دوره نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال انقلاب اسلامي با اشاره به آسيب‌ها و تهديدها در فضاي مجازي گفت: امروزه فضای جدیدی که در دنیا با عنوان فضای دیجیتالی مطرح است تهدیدات فراوانی را به ویژه برای جوانان ما بوجود آوردهف بنابراين، وجود این فضا ما را وادار می کند که به تهدیدات توجه کنیم و در غير اين صورت باید عواقب آن را بپذیریم.


اين فرمانده دوران دفاع مقدس تاكيد كرد: در عصر جديد برخي در فضاي مجازي نفس مي‌كشند و اين فضا شيوه زندگي را براي افراد مديريت مي‌كند. در چنين شرايطي آيا مي‌توان نسبت به فضاي مجازي بي‌توجه بود؟ در فتنه سال 88 بیشتر برنامه های استکبار از طريق فضای مجازی به مردم می رسید. لیدرهای جریان فتنه محل تجمع ها را دائما از طریق شبکه های مجازی تغییر می دادند. پس از ختم قائله فتنه 88 در روز نهم دی، تازه جریان حزب الله متوجه شد که آن ها ۱۰ ماه قبل برنامه های خود را در امارات طراحي كرده بودند و نحوه فعالیت در شبکه های تلگرام و اینستاگرام را در کشور امارات به لیدرهای آن ها آموزش می دادند.
 
قاسمي با انتقاد از عملكرد متوليان امر نسبت به فضاي مجازي اظهار داشت: اينگونه كه در جمهوري اسلامي با فضاي مجازي برخورد مي‌شود، در هيچ كشور جهان سومي با آن اينگونه برخورد نمي‌شود در همه جا دسترسي افراد به موضوعات غير اخلاقي محدود است و همه مطالب كنترل مي‌شود، اما در كشور ما سيستم از هفت دول آزاد است.
 
وي با اشاره به اينكه چرا بايد فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص فضاي مجازي روي زمين بماند، گفت: چرا وزير سابق فرهنگ و ارشاد برگزاري كنسرت در مشهد برايش مهم بود و تا آن اندازه براي آن جار و جنجال به راه افتاد، اما نسبت به موضوعات غير اخلاقي فضاي مجازي اقدام مناسبي انجام نداد. اصلا علمدار فضاي مجازي كيست؟ به نظر مي‌رسد بايد وزرارت ارتباطات در كنترل، فيلترينگ و موتور سرچ بومي نقش داشته باشد.    

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار