کد خبر: 838785
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به وجود 30 اقامتگاه بوم گردی در استان سمنان، گفت: 10 اقامتگاه بوم گردی جدید در حال دریافت مجوز از این اداره کل است.
مریم سلمانیان با اشاره به نقش پررنگ اقامتگاه های بوم گردی در جذب گردشگران، افزود: مجوز این اقامتگاه ها در مناطق زیست محیطی ارائه می شود.
وی ادامه داد: به دلیل افزایش سطح آگاهی و ارتقای کیفیت، کارگاه آموزشی مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان سمنان در روستای هدف گردشگری قلعه بالا برگزار می شود.
سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی سمنان اضافه کرد: این کارگاه آموزشی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی، توانمند ‌سازی اقامتگاه‌های بوم گردی برای استقبال از گردشگران با توجه به قرار داشتن در آستانه نوروز در روزهای چهارشنبه بیست و هفتم و پنجشنبه بیست و هشتم بهمن 95 برگزار می‌شود.
وی با اشاره به وجود 30 اقامتگاه بوم گردی در استان سمنان، گفت: تمامی مدیران این اقامتگاه‌ها در این دوره آموزشی که برای اولین بار در استان سمنان برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.
وی افزود: آشنایی با اصول و مفاهیم گردشگری پایدار، طبیعت گردی، آشنایی با مناطق زیست محیطی در رابطه با اقامتگاه‌های بوم گردی، ارائه نمونه‌های اقامتگاه‌های سایر مناطق و استفاده از تجربه مدیران پیشکسوت در زمینه راه اندازی اقامتگاه بوم گردی، آشنایی با آداب و رسوم و میراث و فن بیان از جمله برنامه های این کارگاه آموزشی دو روزه است.
سلمانیان با بیان اینکه سه شرکت تعاونی زنان روستایی نیز در این کارگاه آموزشی شرکت می‌کنند، گفت: سرفصل های این کارگاه‌ آموزشی 30 ساعته توسط اساتید مجرب کشوری و استانی آموزش داده می شود.
وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این دوره آموزشی در توانمندسازی اقتصاد روستائیان، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و هویت بخشی به روستائیان موثر باشد.
اقامتگاهای بوم گردی این روستا در سال‌های اخیر و در ایام مختلف سال مورد استقبال چشمگیر گردشگران به ویژه گردشگران خارجی قرار می گیرد.
قلعه بالا روستایی زیبا و پلکانی در 140 کیلومتری جنوب شرقی شاهرود و 24 کیلومتری شهر بیارجمند است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار