کد خبر: 838752
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
شش سال از انقلاب مردم بحرين مي‌گذرد و در حالي كه رژيم آل‌خليفه استفاده بيشتر از زور و خشونت را در پيش مي‌گيرد، تملايات انقلابي بحريني‌ها افزايش پيدا مي‌كند.
مردم بحرين روز گذشته به مناسبت ششمين سالروز آغاز انقلاب كشور تظاهرات كردند. هزاران بحريني در اين تظاهرات گسترده به خيابان‌هاي جزيره ستره در غرب منامه آمدند و شعارهايي ضد «حمد بن عيسي آل خليفه» پادشاه بحرين و رژيم آل خليفه سردادند. به گزارش مرآه البحرين، اين تظاهرات با سركوب امنيتي شديد و استفاده نيروهاي رژيم از گلوله و گازهاي خفه‌كننده ضد‌معترضان به پايان رسيد. معترضان تعدادي از خيابان‌ها را مسدود كردند و موانعي را براي جلوگيري از پيشروي زره‌پوش‌ها و خودروهاي امنيتي كه به داخل مناطق و روستاها براي تعقيب تظاهرات‌كنندگان وارد شدند قرار دادند. مقامات آل خليفه تدابير شديد سركوبگرايانه ضد‌جريان مخالف را از ژوئن 2016 ميلادي با لغو تابعيت آيت‌الله شيخ عيسي قاسم، مرجع شيعيان بحرين تشديد كرد و همه ورودي‌هاي روستاي الدراز را به مدت هفت ماه محاصره و اقدام به انحلال جمعيت الوفاق و بازداشت «نبيل رجب» فعال حقوقي كرد.
 
با گذشت شش سال از انقلاب بحرين رژيم آل خليفه نه تنها حاضر نيست به خواسته‌هاي صلح آميز مردم اين كشور گوش دهد، بلكه به نظر مي‌رسد بيش از پيش در حال تبديل شدن به يك حكومت شبه‌نظامي است. «شيخ عبدالله دقاق»، نماينده شيخ عيسي قاسم در ايران به تسنيم گفت: «رژيم آل خليفه مي‌خواهد نهضت بحرين را سركوب كند و به پايان برساند؛ لذا اين رژيم تشكيلات نظامي و قانون نظامي ايجاد كرده است. آنها مي‌خواهند قانون اساسي بحرين را تغيير دهند و بخش نظامي آن را تقويت كنند اما اين اقدامات باعث افزايش شور انقلابي ملت بحرين مي‌شود. ان‌شاءالله علما و مردم بيشتر وارد صحنه مي‌‌شوند تا به پيروزي نهايي برسيم.» «ابراهيم الامين»، يك فعال بحريني هم گفت: حكومت بحرين اقدامات تروريستي خود عليه ملت بحرين را بيشتر كرده تا آنها را در برابر ظلم و استبداد خود تسليم كند.

الامين با بيان اينكه رژيم آل خليفه مردم بي‌گناه را به بهانه‌هاي واهي هدف مي‌گيرد، افزود: حملات تروريستي حكومت بحرين با هدف به زانو درآوردن ملت بحرين انجام مي‌شود و اين رژيم تصور مي‌كند كه با ارتكاب جنايات وحشيانه و غيرانساني ترس در دل مردم كاشته و آنها را در برابر طاغوت تسليم مي‌كند. الامين با تأكيد بر اينكه رد پاي سعودي‌ها در همه جنايات رژيم آل خليفه آشكار است، گفت: به‌خصوص در قضيه اعدام‌هاي ميداني، رژيم آل سعود هم سابقه ديرينه‌اي دارد و بايد گفت هر آنچه آل خليفه مرتكب مي‌شود نخست زير چتر حمايتي سعودي‌ها و سپس در سايه بي‌تفاوتي بزرگ جامعه بين‌المللي است كه جز صدور برخي بيانيه‌هاي پوچ و شرم‌آور در محكوميت اين جنايات گامي براي حل بحران بحرين برنمي‌دارند.

در همين حال، پايگاه «ميدل‌ايست‌ پانوراما» به نقل از منابع آگاه در فرودگاه بين‌المللي بحرين گزارش داد كه روز گذشته گروه نظامي 60 نفره‌اي با رواديد رژيم صهيونيستي وارد خاك بحرين شدند. به نوشته اين پايگاه نيروهاي نظامي رژيم صهيونيستي به آموزش پليس ضدشورش بحرين كمك خواهند كرد. پيش از اين پايگاه صهيونيستي «تايمز اسرائيل» به نقل از مقامات رژيم صهيونيستي گزارش داده بود كه روابط اقتصادي بين بحرين و اسرائيل رو به افزايش است. با وجود اين، فعالان بحريني با تأكيد بر اينكه تشديد اقدامات تروريستي و اعدام‌هاي ميداني چيزي از عزم ملت بحرين براي ادامه راه انقلابشان كم نمي‌كند، گفتند: سركوب‌ها پايان عمر رژيم آل‌خليفه را نزديك مي‌كند. شهاب الدايري، فعال و تحليلگر سياسي بحرين در گفت وگو با خبرنگار دفاتر منطقه‌اي خبرگزاري فارس اظهار داشت: رژيم آل خليفه خط‌مشي سياسي خود را تغيير داده و آن را با خط‌مشي‌هاي وحشيانه‌تر عوض كرده است. فعال بحريني گفت: ادامه سياست سركوب، بازداشت و اعدام‌ها در بحرين فايده‌اي براي رژيم مستبد بحرين نخواهد داشت و بالعكس سقوط آن به پرتگاه را نزديك خواهد كرد و با ارتكاب اين جنايات سقوط خود را شتاب داده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار