کد خبر: 838561
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سیاست کشت فراسرزمینی در این استان با جدیت دنبال می شود.
عدیل سروی در گفت و گو با خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل اظهار داشت: امسال 57 هزار تن دانه‌های روغنی توسط کشاورزان استان اردبیل برداشت و خریداری شد و در سال های آینده بیش از پیش شاهد توسعه و کشت دانه‌های روغنی در استان خواهیم بود.
وی در زمینه تولید محصولات استراتژیک و مهم در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: این استان در تولید بسیاری از محصولات استراتژیک و مهم رتبه یک تا هفت کشوری را دارد به گونه ای که تعداد این محصولات شاخص و مهم بیش از 16 قلم است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: در دو سال اخیر رشد محصولات کشاورزی در استان رشد چشمگیری داشته و از 3 میلیون و 700 هزار تن به چهار میلیون و 500 هزار تن افزایش یافته که این میزان با افتتاح پروژه پایاب سد خدا آفرین به حدود 6 میلیون تن خواهد رسید.
سروی تصریح کرد: به همت کشاورزان استان در سال 92 حدود 150 هزار تن و در سال 93 حدود 220 هزار تن و در سال 94 نیز 540 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده و در سال 95 رکورد بیشترین برداشت گندم در استان شکسته شد و بیش از 602 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شد.
وی گفت: تفاهم نامه ای با کمسیون اقتصادی مجلس انجام شده و کشت فرا سرزمینی در کشورهای آذربایجان ، اوکراین و قزاقستان در دستور کار قرار گرفته و استان اردبیل یکی از مستعدترین مناطق برای کشت و توسعه صادرات به کشورهای همجوار است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: برنامه ریزی و تمهیدات لازم انجام شده و از کشاورزان در قالب تعاونی و شرکت های حقوقی حمایت های لازم می شود.
سروی ادامه داد: امسال برای دومین سال پیاپی در این استان رکورد تولید گندم شکسته شد و با تولید بیش از از 740 هزار تن گندم و خرید 550 هزار تن از آن از رتبه 11 به 4 کشوری ارتقا یافت.
وی گفت: استان اردبیل در سال های اخیر در زمینه تولید سیب زمینی رتبه اول و دوم کشوری را به خود اختصاص داده و قطب فعال در تولید سیب زمینی کشور است. سیب زمینی تولیدی اردبیل از لحاظ کیفیت و کمیت قابل رقابت با سیب زمینی های تولیدی کشورهای اروپایی بوده و حتی از لحاظ محتویات آن نسبت به ارقام اروپایی برتر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر