کد خبر: 838516
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
جمهوري اسلامي ايران به تأييد مراجع نظارتي تاكنون به مجموعه تعهدات خود عمل نموده است، ليكن موفقيت برجام در گرو جبران عقب‌ماندگي‌ها از سوي كشورهاي غربي و اجراي بدون تنازل تعهدات از سوي همه طرف‌هاست.
به گزارش ايسنا، علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي روز گذشته در ديدار با ژان اسلبورن، وزير امور خارجه لوكزامبورگ با استقبال از گسترش همكاري‌هاي بلند مدت و پايدار ميان دو كشور در موضوعات مختلف به ويژه درحوزه‌هاي اقتصادي، بانكي و بيمه بر اهميت تعيين‌ ساز و كارهاي اجرايي توافقات ميان ايران و لوكزامبورگ تأكيد كرد.

وي با اشاره به ويژگي‌هاي سياسي، موقعيت جغرافيايي و ظرفيت‌هاي اقتصادي و فناوري جمهوري اسلامي ايران، همكاري با كشورهاي مستقل بر اساس احترام متقابل و تأمين منافع مشترك را در رديف اولويت‌هاي ثابت كشورمان عنوان كرد و اظهار داشت: در شرايط پسا برجام و رفع موانع تحريم، لوكزامبورگ مي‌تواند از ظرفيت‌هاي گسترده موجود در ايران براي سرمايه‌گذاري استفاده نمايد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي برجام را توافقي بين‌المللي و الزام آور براي امضا‌كنندگان و ساير كشورهاي عضو جامعه بين‌المللي عنوان كرد و افزود: جمهوري اسلامي ايران به تأييد مراجع نظارتي تاكنون به مجموعه تعهدات خود عمل نموده ليكن موفقيت برجام در گرو جبران عقب ماندگي‌ها از سوي كشورهاي غربي و اجراي بدون تنازل تعهدات از سوي همه طرف‌ها مي‌باشد. دريابان شمخاني با تشريح نقش محوري ايران در تأمين ثبات و امنيت منطقه‌اي و مبارزه موثر با بحران تروريسم ضرورت همكاري بين‌المللي به منظور مقابله همه جانبه با ريشه‌هاي فكري و محدود‌سازي منابع مالي، تسليحاتي و انساني جريان تروريسم را مورد تأكيد قرار داد و افزود: تجربيات تلخ سال‌هاي اخير نشان مي‌دهد كه لازمه جلوگيري از تسري بحران تروريسم به غرب، ايفاي نقش سازنده و غير‌تبعيض‌آميز كشورهاي اروپايي در مقابله با سرشاخه‌هاي اصلي بحران در عراق و سوريه و ساير مناطق آلوده است. شمخاني ضرورت ورود اتحاديه اروپا به بحران يمن و جلوگيري از كشتار بي رحمانه مردم اين كشور از سوي عربستان سعودي را مورد تأكيد قرار داد و اظهار داشت: سكوت در قبال جنايات تأسف‌آور آل‌سعود عليه زنان و كودكان بي‌دفاع يمني شراكت در نسل كشي و انهدام منابع و زيرساخت‌هاي اين كشور فقير است.

ژان اسلبورن وزير امور خارجه لوكزامبورگ نيز در اين ديدار با اشاره به نقش مثبت و ممتاز جمهوري اسلامي ايران در مقابله با گروه‌هاي تروريستي بر گسترش رايزني‌ها و همكاري‌ها ميان دو كشور در ابعاد مختلف تأكيد كرد. وي با تأكيد بر فعال‌سازي مجموعه ظرفيت‌هايي كه برجام براي توسعه مناسبات ميان كشورهاي اروپايي و ايران ايجاد نموده است، افزود: رويكرد كشورهاي اروپايي به ويژه پس از توافق هسته‌اي با ايران، گسترش همه جانبه همكاري‌هاي مشترك و توسعه سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي زير‌ساختي براي دستيابي به روابط اقتصادي بلندمدت و مستحكم مي‌باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار