کد خبر: 838515
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
رئيس قوه قضائيه: آشتي ملي در کشور ما موضوعيت ندارد، مشکل خود فتنه‌گرانند که از مردم جدا شدند / رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه هيچ مخالفتي با مقولاتي نظير صلح و آشتي ملي ندارد، طرح مسائلي مانند «لزوم آشتي ملي» را نادرست دانست...
رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه هيچ مخالفتي با مقولاتي نظير صلح و آشتي ملي ندارد، طرح مسائلي مانند «لزوم آشتي ملي» را نادرست دانست و گفت: مردم فهيم و بصير ما در جايي كه بحث منافع و امنيت ملي مطرح است، هيچ اختلاف اساسي و تفرقه‌اي ندارند كه نيازمند آشتي ملي باشند بنابراين اين بحث موضوعیت ندارد.
طي چند روز گذشته برخي از روزنامه‌هاي وابسته به جريان تجديد نظر طلب در اقدامي هماهنگ با طرح موضوع « آشتي ملي» مي‌كوشند، با عبور بدون سرو صدا از فتنه 88 و بي آنكه از ملت و مقام معظم رهبري عذرخواهي كنند و در صدد جبران خسارت‌هاي مادي و معنوي وارده به كشور برآيند، مي‌خواهند با فرافكني اين موضوع را به يك «مطالبه ملي» تبديل نمايند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي، با تسليت ايام شهادت دخت گرامي پيامبر(ص) «حضرت فاطمه زهرا(س)»، حب اهل بيت و عرض ادب به ساحت ايشان را از موجبات ترقي انسان به مدارج عالي معنوي دانست و تصريح كرد: متأسفانه گاهي از وسايل تقرب به درگاه الهي كه خداوند خود اين وسايل را قرار داده است، غفلت مي‌كنيم.  وي در ادامه با تقدير از حضور باشكوه مردم در راهپيمايي 22 بهمن، اين حضور با عظمت را خنثي‌كننده بسياري از فريبكاري‌ها، شيطنت‌ها، فشارها و تحريم‌هاي دشمن دانست و تصريح كرد: حضور دهها ميليوني مردم در راهپيمايي سالروز پيروزي انقلاب، نمايش اتحاد و انسجام ملي و پاسخي محكم به برخي ياوه سرايي‌ها به خصوص از سوي امريكا بود و نشان داد كه دشمن به رغم همه تلاش‌ها براي تفرقه افكني و نشر اكاذيب براي ايجاد فضاي بي اعتمادي در كشور و همچنين تشديد تحريم‌ها و فشارها نتوانست خللي در وحدت و انسجام مردم ايجاد كند.
   
دشمن ‌ دچار اشتباه محاسباتي شده است
رئيس دستگاه قضايي ادامه داد: دشمن بارها دچار اين اشتباه محاسباتي شده كه تصور مي‌كند اگر تحريم و فشار را افزايش دهد مردم ما از آرمان‌هاي خود دست مي‌كشند؛ غافل از اينكه مردم پاي آرمان‌هاي انقلاب اسلامي ايستاده‌اند و هر جا كه بحث منافع و امنيت ملي مطرح باشد با كنار گذاشتن اختلاف سلايق، انسجام و همبستگي شان بيشتر از هر زمان ديگري مي‌شود.
آيت‌الله آملي لاريجاني اين همبستگي را يك سرمايه بزرگ اجتماعي توصيف كرد و افزود: سرمايه‌هاي اجتماعي ارزشمند‌تر از سرمايه‌هاي مادي هستند و همه بايد قدردان اين سرمايه‌ها باشيم. شور، نشاط، همت بلند، انسجام و پايبندي مردم عزيز به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي قابل وصف نيست و همين قدرت عظيم است كه دشمن را از ضربه زدن به نظام نااميد مي‌كند. مسئولان با در نظر داشتن اين سرمايه بزرگ بايد توجه داشته باشند كه مردم شريف ما سزاوار هرگونه خدمت رساني هستند و بروز برخي اختلافات موجب سلب اين نعمت خواهد شد بنابراين بايد با كار جهادي و غمض نظر از اختلافات، در جهت رفع مشكلات مردم گام برداشت.
   
مردم قهر نيستند كه نيازمند آشتي باشند
رئيس قوه قضائيه همچنين با اشاره به طرح برخي مسائل نظير «آشتي ملي» در روزهاي اخير، تأكيد كرد: آشتي ملي در جايي موضوعيت دارد كه اختلافات اساسي وجود داشته باشد. ميان مردم فهيم و بصير ما چه اختلاف و تفرقه‌اي هست كه نيازمند آشتي ملي باشند؟ هيچ كس منكر وجود اختلاف سلايق نيست اما همه مي‌بينيم وقتي بحث منافع و امنيت ملي مطرح است، همه مردم اختلاف سليقه را كنار مي‌گذارند و در كنار يكديگر هستند.
آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه تكرار مباحث مطرح شده در رسانه‌هاي بيگانه پيرامون آشتي ملي توسط مدعيان تحليل سياسي در داخل كشور عجيب است، خاطرنشان كرد: برخي گفته‌اند كه رئيس قوه قضائيه با آشتي ملي مخالف است. من قطعاً مخالف آشتي، صلح و دوستي نيستم اما بحث بر سر اين است كه آشتي ملي در حال حاضر موضوعیت ندارد، مردم با هم قهر نيستند كه نيازمند آشتي ملي باشد.
    
فتنه گران جدا شده از مردم، با قبول اشتباه بازگردند
رئيس دستگاه قضايي افزود: عده‌اي در جريان فتنه از مردم جدا شدند. مشكل از مردم نيست مشكل از آنها‌ست كه از مردم جدا شدند. آنها بايد به دور از فرافكني از مسير نادرست خود كه همصدايي با دشمن است، بازگردند و به مردم بپيوندند. راه بازگشت نيز قبول اشتباه است. گاه انسان‌ها بر اثر برخي تعصبات، اشتباه خود را نمي‌پذيرند و براي خود وديگران باور نادرست ايجاد مي‌كنند. اگر جداشدگان از مردم، حق‌طلب باشند راه براي اصلاح باز مي‌شود بنابراين اولين گام اين است كه دست از فتنه‌گري بردارند و اشتباه خود را بپذيرند.
آيت‌الله آملي لاريجاني با تأكيد بر لزوم انجام وظايف توسط همه قوا براي خدمت رساني به مردم اظهار كرد: در حال حاضر اشتغال و وضعيت معيشتي مردم نيازمند رسيدگي است و دستگاه‌هاي اجرايي مكلفند كه وظايف خود را در اين زمينه انجام دهند. دستگاه قضايي نيز قاطعانه به وظايف خود عمل مي‌كند و در جهت خدمت به مردم گام بر مي‌دارد.
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
-
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
0
نه مردیم ماندیم یه حرف حساب شنیدیم. مسئولان در جناحهای مختلف شکم همدیگر را دارند سفره میکنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
0
ملت باهم قهر نیستند این ها می خواهند دولت آشتی ملی (شریف امامی ) سر کار بیاورند ما دولت آشتی ملی و نوکر امریکا نمی خواهیم ما دولت انقلابی می خواهیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار