کد خبر: 838282
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز تاکید کرد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: مردم باید واقعیت‌ها در خصوص آلودگی هوا را بدانند.

حسین محمدی اظهار داشت: متاسفانه طی سال‌های اخیر یکی از مشکلاتی که گریبان‌گیر جامعه ما شده، مربوط به آلودگی هوا است.

وی افزود: این امرآسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری به سلامت جامعه ما وارد کرده و اگر برای کنترل و کاهش آلودگی‌ها، اقدامی صورت نگیرد، در آینده خسارات بیشتری را متحمل خواهیم شد.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با تاکید بر اینکه مردم باید واقعیت‌ها را در این زمینه بدانند، گفت: آلودگی هوا و افزایش آلاینده‌ها یک موضوع علمی است و نمی‌توان به آن به صورت تک‌بعدی نگاه کرد و تنها از یک نهاد و دستگاه و وزارت‌خانه خواست تا برای رفع مشکلات اقدام کند.

محمدی گفت: بنابراین برای مقابله با آلودگی هوا و کنترل و کاهش این معضل، همه باید دست به دست هم بدهیم و دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی، صنایع و اصناف و بالاخره باید به میدان آمده و محیط زیست را در این زمینه یاری کنند.

 وی بیان داشت: چندی پیش با صرف هزینه قابل توجه و استفاده از نظرات کارشناسان، اساتید دانشگاهی و مراکز علمی معتبر، دلایل ایجاد آلودگی هوا و دلایل افزایش آلاینده‌های جوی را مورد بررسی قرار دادیم.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: بر اساس تحقیقات فوق، مشخص گردید که افزایش خودروهای شخصی و همچنین خودروهای عمومی مانند تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها، یکی از عوامل اصلی افزایش آلودگی هوا در البرز است.

 محمدی ادامه داد: برای مقابله با عوامل تشدید آلودگی‌ هوا در این بخش، باید شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌ها اقدام به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی استان البرز کرده و طبق قانون فیلتر هوا بر روی این خودروها نصب گردد.

 وی گفت: این موضوع تنها یک نمونه از ضرورت همکاری دستگاه‌های دیگر با محیط زیست برای کاهش آلودگی هوا است. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز اظهار داشت: خوشبختانه محیط زیست در کشور و به ویژه استان البرز اقدامات زیربنایی خوبی برای کاهش آلاینده‌های جوی انجام داده که نتایج بسیار ارزشمندی داشته است.

وی افزود: از جمله این اقدامات، تلاش برای تغییر سوخت واحدهای صنعتی و همچنین مقابله با واحدهای آلاینده است.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز تصریح کرد: این تلاش‌ها موجب شد که میزان هوای پاک در استان البرز طی 11 ماه نخست سال جاری نسبت به سال 92، بیش از 15 درصد افزایش داشته باشد.

 محمدی تاکید کرد: مردم باید واقعیت‌ها را در این زمینه بدانند و عملکرد هر دستگاهی برای کاهش آلودگی هوا به صورت شفاف و صریح به اطلاع آنها رسیده شود و به طور قطع در صورت تحقق این مهم، مردم مشارکت بیشتری در جهت مقابله با آلودگی هوا خواهند داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار