کد خبر: 838079
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت:‌‌ تا ۲ هفته آینده وزیر صنعت جمهوری آذربایجان به همراه ۱۰۰ تاجر و سرمایه‌گذار این کشور به اردبیل سفر می‌کند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،مجید خدابخش در آئین اختتامیه نمایشگاه عکس و اینفوگرافیک در امتداد تدبیر در سالن خطایی اردبیل اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت یازدهم بستر برای فعالیت سرمایه‌گذاران مهیا شده که این امر در استان اردبیل نیز محقق شده و با ایجاد منطقه آزاد و بندر خشک اصلاندوز در این زمینه شاهد حضور هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران و رشد و تحول اقتصادی در استان خواهیم بود.

وی از توسعه همکاری‌ها و مراودات تجاری با کشورهای همسایه استان خبر داد و افزود: در راستای توسعه تجارت استان اردبیل تا 2 هفته آینده وزیر صنعت جمهوری آذربایجان به همراه 100 تاجر و سرمایه‌گذار این کشور به اردبیل سفر می‌کنند که  وزیر صنعت آذربایجان و وزیر ارتباطات کشورمان به عنوان روسای کمیسیون مشترک دو کشور در زمینه‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی رایزنی کرده و تفاهم نامه امضا می‌کنند که این امر زمینه‌ساز رشد و توسعه استان خواهد شد.

خدابخش با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در استان اردبیل بیان کرد: برای اجرای شبکه پایاب سد خداآفرین در دولت یازدهم یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی اختصاص یافت که با تکمیل آن 62 هزار هکتار از اراضی دیم استان به آبی بدیل شده و زمینه اشتغال 30 هزار نفر ایجاد می‌شود.

استاندار اردبیل فعالیت دوباره سد عمارت را از دستاوردهای مهم در اردبیل دانست و تصریح کرد: این پروژه که به دلیل نبود اعتبارات راکد مانده بود در سال گذشته 100 میلیارد تومان و امسال نیز 120 میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار اختصاص یافته و در حال حاضر نیز با بکارگیری 550 نفر نیرو به صورت سه‌شیفته فعالیت می‌کند.

وی اظهار کرد: با توجه به کشت سیب‌زمینی در استان مشکلات زیادی برای انبار و ذخیره‌سازی این محصول در استان وجود داشت به طوری که ظرفیت انبار این محصول در استان 50 هزار تن بود اما با صدور مجوز صادرات 100 هزار تن از این محصول با ایجاد کارخانه فراورده‌های سیب‌زمینی این مشکل برطرف خواهد شد.

خدابخش اشتغالزایی برای 20 هزار نفر، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نمین، رونق گرفتن و فعال شدن پل معلق مشگین‌شهر، سرمایه‌گذاری 350 میلیون دلاری در نیروگاه اردبیل از طریق صندوق توسعه ملی، مطالعات 3 پهنه معدنی در استان، راه‌اندازی پارک علم و فناوری با اختصاص 10 هکتار زمین و تعیین ردیف بودجه 12 میلیارد ریالی برای آن، سرمایه‌گذاری 3.5 میلیارد دلاری در واحد  تولید و بسته بندی پای مرغ، برنامه‌ریزی برای توسعه کشاورزی صنعتی و دانش‌بنیان و برخی اقدامات را از دیگر دستاوردهای دولت در اردبیل عنوان کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر