کد خبر: 837837
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴
آيت‌الله امامي كاشاني:
خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: امريكا و دشمنان انقلاب اسلامي نه فقط با ايران كه با اصل اسلام مشكل دارند.
آيت‌الله امامي‌كاشاني در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران افزود: بايد نگاه كرد و ديد كه دنيا به ايران چه نظري دارد. وي افزود: رئيس‌جمهور جديد امريكا ورود اتباع هفت كشور اسلامي را به اين كشور منع مي‌كند ولو اينكه با حكم دادگاه عقب‌نشيني مي‌كند اما اين موضوع نشان مي‌دهد كه بحث امريكا و اسرائيل، ستيز با اسلام است. وي گفت: اگر ما با امريكا نمي‌سازيم، بقيه اين هفت كشور كه با امريكا مشكلي نداشتند، بنابراين پيداست هرجا اسلام است آنها تقابل مي‌كنند، البته با نام اسلام هم مشكل ندارند بلكه با حقيقت اسلام مشكل دارند. امام جمعه موقت تهران افزود: در اصل اسلام، سرنوشت، اقتصاد و ثروت ملت‌ها دست خود ملت‌ها است اما دشمنان و مستكبران مي‌خواهند سرنوشت امور مسلمانان را دست گيرند و جوامع اسلامي را آن طور كه خود مي‌خواهند، تربيت كنند.
‌ 
وحدت كلمه و ضرورت دشمن شناسي
آيت‌الله امامي‌كاشاني گفت: امريكايي‌ها داعش را تربيت مي‌كنند اما مي‌گويند ما دشمن تروريسم هستيم، مردم عراق و سوريه را به بهانه سركوب داعش بمباران مي‌كنند و اين همه جنايت مرتكب مي‌شوند. وي با تأكيد بر ضرورت دشمن‌شناسي افزود: آنطور كه امام راحل تأكيد داشت بايد دشمن را شناخت و ملت نيز بايد بر همين خط ادامه مسير دهد، اين همان راهي است كه اگرچه ممكن است تعدد سليقه‌ها باشد اما بايد با وحدت كلمه آن را ادامه دهيم. امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنايت حاكمان عربستان در يمن گفت: اين اوضاع و احوال ظالمانه‌اي است كه گروهي از ظالمان در حق مردم مظلوم منطقه به‌ويژه مردم يمن روا مي‌دارند و در حالي اين جنايات اتفاق مي‌افتد كه قدرت‌ها و مجامع حقوق بشري جهاني عاملان اين جنايات را از فهرست ناقضان حقوق بشر خارج كرده‌اند. وي با تأكيد بر حفظ وحدت كلمه و اتحاد ملي افزود: در قرآن تأكيد شده است كه در اختلاف سليقه‌ها صبر كنيد، در اختلاف سليقه‌ها به هم نزديك شويد و همديگر را تحمل كنيد. امام جمعه موقت تهران همچنين با تبريك سي و هشتمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي و قدرداني از مردم براي حضور در راهپيمايي 22 بهمن گفت: از مردم در غرب كشور تشكر ويژه دارم كه با توجه به بارش برف و باران در راهپيمايي حضور گسترده داشتند و از نيروهاي انتظامي كه در سراسر كشور به وظايف خود عمل كردند هم قدرداني مي‌كنم.
‌ 
پيروزي نظام با توكل به خداوند استمرار دارد
آيت‌الله امامي‌كاشاني در ادامه بحث‌هاي قرآني گفت: حضرت هود در شرايطي برابر قوم عاد قرار گرفت كه آنها از نظر ساختمان‌هاي محكم، از نظر جسمي قوي، در سياست موفق و در برنامه‌ريزي عليه نبوت، بسيار منظم و بي‌نظير بودند. وي افزود: حضرت هود در برابر قوم عاد، خدا را وكيل قرار داد و به مردم مي‌گويد بر خدا تكيه مي‌كنم كه هم پروردگار من و هم پروردگار شماست. خطيب نماز جمعه تهران گفت: حضرت امام حسين(ع) در مسير كربلا نه به چپ نگاه مي‌كرد و نه به راست و مي‌فرمود راه من مستقيم است و تمام وجودش تكيه به خدا بود. آيت‌الله امامي‌كاشاني افزود: امام خميني‌(ره) وقتي آبادان در حصر بود دستور داد كه حصر را بشكنيد و جوانان ما جنگيدند و خون دادند و امام راحل بعد از آزادي آبادان گفت خدا آبادان را آزاد كرد و معني آن، اين است كه شما زحمت كشيديد ولي خداوند علل و عوامل را فراهم كرد و اين زحمت را خداوند به نتيجه رساند. خطيب نماز جمعه تهران گفت: ما هم بايد توكل داشته باشيم، در پشت ميز و در كارهاي اداري و تقنيني و رفتن به مجلس و نشستن پشت ميز قضا، خدا را مي‌ديديم و در كار اجرايي دولت خدا را مي‌ديديم و اگر خدا را مي‌ديديم همانگونه كه امام (ره) ديد و جواناني كه خون دادند، ديدند و انقلاب پيروز شد. وي افزود: آن وقت است كه ما متوكل هستيم و انقلاب را نگه داشته‌ايم و آخرت خود را تأمين كرده‌ايم. آيت‌الله امامي‌كاشاني افزود: اگر مسئولان در موقعيتي كه قرار دارند، مسامحه نكردند، به مسائل اجرايي و سياسي و اقتصادي و فرهنگي كشور رسيدگي كردند و دست‌اندركاران به وظايف خود در قبال مردم عمل كردند و احساس تعهد كردند، در اين صورت است كه به خدا توكل كرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار