کد خبر: 837825
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
پیشنهادی در راستای تجمیع بیمه‌های سلامت در وزارت بهداشت‌
قبل از هر چیز باید به جناب دُکترالدُکترات آقای قاضی‌زاده هاشمی، وزیر محترم و تحول‌دوست بهداشت...
قبل از هر چیز باید به جناب دُکترالدُکترات آقای قاضی‌زاده هاشمی، وزیر محترم و تحول‌دوست بهداشت تبریک عرض کنیم به خاطر دریافت مدال افتخار و نشان لیاقت که به پاس موفقیت‌ها و بقیه کارهایشان به ایشان تعلق گرفت. همچنین این موفقیت را به معاونت بهداشتی وزارتخانه و معاونت‌های غیربهداشتی (سایر معاونت‌ها!) نیز تبریک می‌گوییم.
و اما بعد؛ در نتیجه مصوبه‌ای که به موجب آن کل بیمه‌های سلامت کشور، دربست و بی چک و چانه به وزارت بهداشت منتقل شد، تحول اساسی به وقوع پیوست. اینجا بود که فهمیدیم این طرح تحول نظام سلامت که درباره‌اش داد سخن می‌دادند، اصلش همین بوده و الحق که تحول شگرفی بود! بر خلاف عده‌ای بی‌سوادِ سیاه‌نما* که می‌گفتند تحول در نظام سلامت باید در جامعه پزشکی و بخش خدمات رسانی و بیمارستانی ایجاد شود و عدالت حاکم شود**، وزارت فخیمه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی (و سایر متعلقات) دست به تحول‌رسانی بزرگی در نظام سلامت زدند که اکنون شاهد آن هستیم. یعنی اگر خود میرزا متحول‌خان تحولاتچی*** هم از گور بیرون می‌آمد و می‌خواست تحول ایجاد کند، هرگز نمی‌توانست در این سطح موفق شود!
الان با تجمیع بیمه‌های سلامت، مسئولین عزیز می‌توانند خودشان بِبُرند و خودشان بدوزند و خودشان تماشا کنند و حظ ببرند! یعنی خدمات‌رسان و خدمات‌بگیر و ناظر، یکی شده است. این یعنی تجمیع تحولات!
در این میان ما هم که دیدیم بازار تحول و تجمیع داغ است، تصمیم گرفتیم یک طرح تحول‌محور پیشنهاد دهیم. بهترین چیزی که به ذهنمان رسید طرح تجمیع پزشک و بیمار بود!
در این طرح هر پزشک را با ترتیبات خاصی به یک یا چند بیمار می‌چسبانیم که به محض احساس کوچکترین ناراحتی یا عارضه، پزشک دلسوز اقدام به درمان بیمار نماید.
در مراحل بعدی این طرح می‌توانیم نماینده بیمه را هم به این ترکیب اضافه کنیم که فی‌المجلس امور بیمه‌ای را انجام دهد و در ادامه، قرار است یک دستگاه عابر بانک را هم با بقیه عوامل تجمیع کنیم که بیمار عزیز راحت بتواند هزینه‌های سهم خودش را پرداخت کند و مجبور نشود راه دور برود. رفاه بیماران در این طرح خیلی مهم است. در مرحله پایانی طرح، یک عدد دوربین مدار بسته هم به مخلوط اضافه می‌کنیم که اعضای طرح بتوانند هر وقت خواستند با هم سلفی بگیرند و ضمناً کار نظارت هم با همان دوربین راه بیفتد.
اگر این طرح اجرا شود بنده قول می‌دهم سال آینده اواخر اردیبهشت یک تحول خیره‌کننده و اساسی (یا شاید اثاثی!) در کشور رخ دهد.
البته همه‌اش این نیست، ما طرح‌های دیگری هم داریم. مثلاً ایده بعدی‌مان طرح تجمیع وزارت رفاه و سازمان جنگل‌ها و مراتع است که به این وزارتخانه کمک می‌کند بتواند انواع حیوانات اهلی را به سهولت بچراند و خوش باشد. در شماره بعد به این طرح خواهیم پرداخت.


توضیحات: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
* سیاه‌نما به کسانی گفته می‌شود که در واقع سیاه نیستند اما خودشان را به سیاهی می‌زنند یا می‌روند قاطی سیاه‌ها؛ مثل تماشاگرنما. فلذا به عزیزانی که حقیقتاً سیاه هستند و با حسن نیت سیاه‌کاری می‌کنند، خدای ناکرده توهین نشود.
** خخخ... چه حرف‌ها‌!
*** پدر علم تحولات ایران و از متحول‌ترین انسان‌های تاریخ معاصر (منبع: ویکی‌پدیا)

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر