کد خبر: 837779
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
مدیرکل شرکت پست استان اصفهان:
30 درصد معابر شهری و 50 درصد معابر روستایی در استان تابلو و نام خاصی نداشته و 42 درصد اماکن هم هیچ‌گونه پلاک و کد پستی ندارند.

سید سعید رجالی در نشست خبری اداره پست استان اصفهان ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: پست از دوران هخامنشیان یعنی 4 هزار سال پیش شروع و در زمان امیرکبیر به اداره پست تبدیل شده و از مرداد امسال با ابلاغ رئیس‌ جمهور به شرکت پست جمهوری اسلامی تغییر یافته است

.مدیرکل شرکت پست استان اصفهان با اشاره به اینکه در سه سال گذشته 7 سرویس خدمات به 26 سرویس ارتقا یافته است، خاطر نشان کرد: عملکرد پست استان اصفهان از متوسط کشور بالاتر است و در 10 ماهه امسال پست سفارشی 46 درصد، پست ویژه 18 درصد و سرویس امانت و بسته‌ها 20 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه وضعیت دفاتر پستی خصوصی و دولتی به صورت آنلاین رصد می‌شود، اذعان کرد: سامانه یکپارچه ارسال مبادلات پستی را راه‌اندازی کرده‌ایم که اکنون 35 مرکز مبادله در استان اصفهان به این سامانه مجهز شده‌اند.

رجالی با اشاره به فعالیت‌های علمی و پژوهشی و آموزش پرسنل و تجهیز مرکز مبادلات اصفهان برای کنترل کیفیت مرسولات تأکید کرد: کلیه اطلاع‌رسانی‌ها از نحوه خدمات و نرخ‌های پستی در پرتال شرکت پست قابل مشاهده است و همچنین امکان پیگیری مرسولات ثبتی نیز مرحله به مرحله وجود دارد.

مدیرکل شرکت پست استان اصفهان گفت: لازمه تحقق دولت الکترونیک استانداردسازی نشانی‌ها است ولی اکنون 30 درصد معابر شهری و 50 درصد معابر روستایی در استان تابلو و نام خاصی نداشته و 42 درصد اماکن هم هیچ‌گونه پلاک و کد پستی ندارند.

وی با اشاره به وظایف شرکت پست در ساماندهی تجارت الکترونیک، حمل و نقل بار، طرح جی نف، انحصار تمبر و ارائه خدمات پستی افزود: در ابلاغیه جدید شرکت پست بحث 2 اپراتور جدید پستی مطرح شده که از صفر تا صد خدمات پستی را انجام خواهند داد و رقابت بین آن‌ها با شرکت پست تنوع در خدمات و افزایش کیفیت را موجب خواهد شد که البته نیازمند زیرساخت‌های لازم است.

مدیرکل شرکت پست استان اصفهان ادامه داد: اکنون 734 واحد پستی به سامانه قبول تحت وب مجهز هستند که نیاز به تمبر را به جز در مرسولات عادی حذف کرده است.

رجالی اضافه کرد: از آنجا که کاغذ تمبر به صورت وارداتی بود و ارز زیادی را از کشور خارج می‌کرد و دستگاه نقش تمبر هم از خارج وارد می‌شد، به سمت حذف تمبر در پست‌های ویژه و سفارشی رفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه کامیون‌های پستی به سیستم GPS مجهز شده‌اند، خاطرنشان کرد: برای موزعین هم دستگاه همراه نامه‌رسان تهیه شده که اکنون 245 نفر از توزیع‌کنندگان مرسولات پستی به آن مجهز هستند.

مدیرکل شرکت پست استان اصفهان با ارائه آماری از عملکرد سال جاری اداره پست بیان کرد: یک هزار و 16 واحد پست دولتی و خصوصی در استان اصفهان وجود دارد که پوشش مساحتی آن‌ها 105 کیلومتر مربع و به ازای هر 4 هزار و 802 نفر یک واحد پستی است.

رجالی از وجود 683 نفر نیروی انسانی در اداره پست خبر داد و گفت: 70 نفر از آن‌ها از مجموعه پست خارج شده‌اند و در زمینه به کارگیری نیرو توانمندی بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امسال 39 هزار مرسوله پستی وارد و 45 هزار مرسوله از استان صادر شده است، یادآور شد: تا پایان دی‌ماه امسال 12 میلیون مرسوله در استان اصفهان توزیع شده و 14 میلیون نیز خارج شده است.

مدیرکل شرکت پست استان اصفهان به 233 خط پستی برای اتصال نقاط شهری و روستایی و شبکه توزیع مویرگی در کشور اشاره کرد و گفت: از فعالیت‌های شاخص امسال شرکت پست قرارداد با سازمان ثبت املاک و اسناد کشور بوده که تاکنون 605 هزار سند مالکیت در استان اصفهان توزیع شده و برای نخستین بار در کشور اتفاق افتاده است.

رجالی با اشاره به اینکه توزیع غیرحضوری و الکترونیکی 14 هزار سند امسال به 23 هزار رسیده است، تأکید کرد: این رقم از 10 میلیون سفر شهری جلوگیری کرده است.

وی به قرارداد با سازمان ثبت احوال جهت توزیع کارت هوشمند ملی نیز اشاره کرد و ادامه داد: ترافیک ثبت احوال 547 هزار فقره بوده است.

مدیرکل شرکت پست استان اصفهان آماری هم از ترافیک پستی دیگر دستگاه‌ها داد و گفت: 88 هزار فقره برای اداره مالیاتی، 35 هزار گواهینامه الکترونیکی برای سازمان فنی و حرفه‌ای، 106 هزار فقره در حوزه تأمین اجتماعی و یک هزار پروانه شکار برای محیط‌زیست ارسال شده است.

رجالی از تجربه ارسال 8 هزار و 141 کالا به درب منازل یادآور شد و گفت: 496 تن کالااز طریق شبکه پست توزیع شده که جزو مأموریت‌های جدید این شرکت محسوب وهمچنین5 میلیون قبض برای مخابرات و 3 هزار مدرک تحصیلی نیز برای دانشگاه اصفهان توزیع شده است

مدیرکل شرکت پست استان اصفهان شعار سال 96 شرکت ملی پست را « تحول، تکامل و رقابت پست» اعلام کرد و گفت: شرکت پست مطبوعات را با یک‌چهارم نرخ در کشور توزیع می‌کند.

رجالی لازمه تحقق دولت الکترونیک را به هنگام سازی اماکن و استانداردسازی نشانی‌ها دانست و اذعان کرد: سیاست جدید پست رسیدن به آدرس‌های 3 سیلابی است و شهرداری‌ها باید با نام‌گذاری معابر ما را در این امر یاری کنند.

مدیرکل شرکت پست استان اصفهان اتصال کد پستی به نقشه‌های الکترونیک را از زیرساخت‌های جی نفت ذکر کرد و افزود: ترافیک پست نامه‌ها در جهان رو به کاهش است که این امر وظایف شرکت پست را متفاوت می‌کند.

رجالی در پایان با اعلام اینکه پست اصفهان رتبه اول کیفیت در کشور را دارد، تأکید کرد: اصفهان باید منشأ تحولات باشد و بتواند سرویس‌های خلاقانه را برحسب نیازهای مردم به صورت فراملی ایجاد کند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار