کد خبر: 837227
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز در مجلس شوراي اسلامي:
بحث استيضاح مجدد عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي كابينه دولت يازدهم چند وقتي است كه در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفته ...
مصطفي شاه كرمي

بحث استيضاح مجدد عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي كابينه دولت يازدهم چند وقتي است كه در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفته و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با جمع آوري امضاء پيگير انجام اين مسئله هستند.

عباس آخوندي يكي از پر حاشيه ترين وزراي كابينه دولت يازدهم است كه هرزگاهي به دليل برخي اظهارات ناپخته و اقدامات خارج از عرفش در مواجهه با اتفاقات و حوادث مختلف، به سوژه اول رسانه ها تبديل مي شود. حادثه برخورد دو قطار مسافربري و كشته شدن چندين نفر از زوار علي بن الموسي الرضا(ع) و اظهارات غير مسئولانه آخوندي مبني بر اينكه همه آنها بيمه بوده اند، باعث شد موجي از عصبانيت و ناراحتي در ميان آحاد مردم بالأخص خانواده هاي داغدار اين حادثه دلخراش ايجاد گردد.

هیأت رئیسه حاضر به استیضاح وزیر راه نیست!

هر چند عباس آخوندي در اين حيطه يد طولايي دارد و نشان داده كه مستعد گفتن سخنان عجيب و غريب است اما يكي ديگر از شاهكارهاي افاضات وي به موضوع مهم و اثر گذار مسكن مهر بر مي گرددكه آن را «طرحي مزخرف» ناميد. مسكن مهري كه بنابر اظهارات خود وي در ابتدايي ترين روزهاي سكانداري اش در جايگاه وزارت كه در مراسم معارفه‌اش عنوان کرده بود « با ادامه مسکن مهر به شکل فعلی انتقاد دارد ولی این مخالفت به معنی متوقف کردن این پروژه نیست. چون این طرح با زندگی ۱۰ میلیون ایرانی گره خورده است.»

آخوندي يكبار در روز سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ به دليل برخي اقدامات و عدم توانايي هاي لازم در سطح و تراز يك وزير از سوي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مورد استيضاح قرار گرفت. وي در آن جلسه پس از استماع اظهارات نمايندگان مخالف و موافق استيضاح و ارائه برخي توضيحات و دادن قولهاي مساعد با ۷۲ رأی موافق، ۱۷۵ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۲ رأی مأخوذه، استيضاحش رأي نياورد و توانست همچنان به عنوان وزیر راه و شهرسازی به حضورش در دولت تدبير و اميد ادامه بدهد.

وعده هايي كه روي كاغذ ماند

عمل نكردن آخوندي به وعده ها و قولهايش مبني بر توجه بيشتر به مسكن مهر و مابقي مسئوليت هايش در جايگاه وزير راه و شهر سازي باعث گرديد كه تقريباً از آغازين روزهاي سال جاري يكبار ديگر بحث جمع آوري امضاء جهت استيضاح مجدد وي از سوي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كليد زده شود.

رفتار حاكي از رفق و مداراي نمايندگان مجلس كه در قامت برخورد كژ دار و مريز نمايان بود باعث نشد كه وزير راه و شهرسازي به سمت انجام اقدامات مطمح نظر نمايندگان در راستاي ايفاي نقش و مسئوليتش مبني بر مرتفع ساختن مشكلات حوزه تحت مديريتش حركت نمايد، بنابراين طرح استيضاح آخوندي در اواسط آذر ماه سالجاري از سوي برخي نمايندگان مجدداً تقديم هيئت رئيسه مجلس گرديد.

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی كه يكي از افراد محوري اين استيضاح است در اين باره اظهار داشت: طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی با 80 امضا در نشست مجلس شورای اسلامی تقدیم هیئت رئیسه شد.

وی با بیان اینکه در نامه استیضاح آخوندی تعداد 12 بند تخلف و ضعف‌های وزیر راه و شهرسازی در مدیریت و حوادث مربوط به حادثه قطار تبریز مشهد اشاره شده است، افزود: عدم شفافیت در خرید هواپیما و بدون اطلاع مجلس، توسعه بنگاه‌های اقتصادی مربوط به آخوندی و فرزند وی در حوزه وزارتخانه، بکارگیری نیروهای بازنشسته در پست‌های کلیدی وزارتخانه، حوادث متعدد مرگبار ریلی - جاده و هوایی در کشور از جمله مهمترین سرفصل‌های نمایندگان برای استیضاح وزیر راه است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی همچنین، عدم توجه و برنامه ریزی درحوزه مسکن، عدم شفافیت و نظارت در فعالیت‌های اقتصادی و قراردادهای شرکت فردوگاههای کشور را از دیگر دلایل استیضاح آخوندی اعلام کرد.

بیگی دیگر دلایل استضاح نمایندگان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: بلاتکلیف ماندن مسکن مهر متقاضیان و عدم عمل به شعار مسکن اجتماعی در روز رای اعتماد، سیاست بازی در جلسات هیئت دولت به جای پیگیری امور فنی وزارتخانه در دولت، سوال بر علت توقف دلایل سقوط هواپیمای آنتونوف 149 تهران-طبس و عدم اقدام به موقع برای راه اندازی کریدور بین المللی ایران و جایگزینی همسایه های ایران به عنوان کریدور بین المللی را از جمله دیگر دلایل استیضاح آخوندی بر شمرد.

طرح استيضاح آخوندي دو ماه است كه ...

حالا و به رغم گذشت بيش از دو ماه از اين اقدام نمايندگان، بنابر دلايل نامشخصي هيئت رئيسه از به جريان انداختن طرح استيضاح وزير راه اقدامي انجام نداده است. احمد علیرضابیگی در اين رابطه گفت: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با بررسی موضوع استیضاح، باید وی به جلسه کمیسیون عمرانی دعوت می‌شد و از آنجایی که طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی از دو ماه گذشته به مجلس تقدیم شده است و نمایندگان تمام تلاش خود را کردند که در لابه لای بررسی برنامه ششم موضوع استیضاح را به نحوی در دستور کار کمیسیون عمرانی قرار دهیم اما با کارشکنی‌هایی روبه‌رو شدیم.

وی با بیان اینکه مطابق با آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و قانون اساسی فقط موضوع استیضاح وزیر را می‌توان حین برنامه مورد رسیدگی قرار داد، افزود: در قانون اساسی نیز ذکر شده است که با امضای اکثریت نمایندگان استیضاح وزیر در نخستین جلسه علنی مجلس باید صورت گیرد. در این دو ماه مقاومت عجیبی از جانب هیأت رئیسه مجلس نسبت به عدم استیضاح وزیر راه و شهرسازی را مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به تداوم این مقاومت برای عدم استیضاح وزیر راه و شهرسازی، ما نمایندگان باید موضوع را با مردم در میان بگذاریم تا بدانند هیأت رئیسه در راستای استیفای حقوق مردم حاضر به استیضاح وزیر نیست.

هیأت رئیسه حاضر به استیضاح وزیر راه نیست!
هیأت رئیسه حاضر به استیضاح وزیر راه نیست!

جمع‌آوری امضای مجدد برای استیضاح وزیر

بیگی با اشاره به اینکه با همه این کارشکنی‌ها،هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی مدعی شدند که اصلاً بحث استیضاح وزیر راه و شهرسازی مورد نظر نمایندگان نبوده و شرایط مجلس اقتضای چنین موضوعی را ندارد، افزود: بعد از این ادعا به ناچار مجبور به جمع‌آوری امضای مجدد برای استیضاح وزیر در مجلس شدم که سریع در همان روز بیش از 50 امضا جمع شد و به هیأت رئیسه ارائه دادیم.

وی با یادآوری اینکه بعد از همه مشکلات یک روز برای تشکیل جلسه عمران با موضوع استیضاح وزیر راه تعیین شد که آن روز مصادف با رحلت آقای هاشمی رفسنجانی شد و بعد از آن نیز دو هفته مجلس تعطیل شد، گفت: عملاً موضوع رسیدگی به استیضاح دو هفته تاخیر داشت ولی بعد از پافشاری‌های فراوان جلسه کمیسیون عمران بدون حضور وزیر راه و شهرسازی تشکیل شد که معاونان وزیر مدعی شدند که دعوت‌نامه‌ای به دست وزیر نرسیده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هدف وزیر راه از عدم حضور در جلسه کمیسیون عمران وقت‌کشی بود، افزود: به قدری نمایندگان در زمینه استیضاح پافشاری داشتند که بدون وزیر نیز جلسه را برگزار کردند، در نهایت نمایندگان از پاسخ معاونان وزیر راه و شهرسازی قانع نشدند و شاید اگر وزیر در جلسه حضور داشت موجب قانع شدن عده‌ای از نمایندگان و صرف نظر آنها از استیضاح وزیر می‌شد ولی با عدم حضور اهانت به مردم را نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از تشکیل جلسه عمران نمایندگان مجاب شده‌اند که موضوع استیضاح به صحن علنی مجلس برود.

بیگی افزود: ما انتظار داشتیم بعد از جلسه کمیسیون به فاصله حداکثر 10 روز جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس اجرا شود که با کمال تعجب دیدیم هیأت رئیسه قبول کرد که دعوت‌نامه به دست وزیر راه نرسیده و جلسه کمیسیون باید مجدد برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از جلسه مجدد کمیسیون به فاصله 10 روز جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: تلاش بر این است که با وقت‌کشی‌ها این موضوع به تعطیلات نوروز و انتخابات وصل شود که در نهایت استیضاح صورت نگیرد.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: این وقت‌کشی‌ها جای تاسف دارد و ما نیز به عنوان نماینده مردم همه مسائل را به مردم می‌گوییم که چنین اراده‌هایی وجود دارد و اجازه استیضاح را نمی‌دهند.

بیگی تاکید کرد: همه این اتفاقات نشان می‌دهد که به طرز عجیبی روابط و ضوابط موثر واقع شده و بر مسائل سیاسی نمایندگان نیز تاثیر گذاشته که در دفاع و همراهی از وزیر با استیضاح خاطی مخالفت کنند.

وی با بیان اینکه وزیر با بی‌اهمیتی تا به امروز در جلسه مجلس حضور نداشته است، گفت: بعد از حادثه پلاسکو شهردار تهران و وزیر کشور در جلسه علنی مجلس حضور داشته و موضوع را توضیح داده‌اند ولی در دفاع از حقوق مردم آذربایجان وزیر راه و شهرسازی حاضر به حضور در جلسه مجلس نشده است.

غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
2
4
نباید تعجب کرد"وقتی نمایندگان ایران قادر نیستند یک وزیر را استیضاح کنند"
وازاو جوابگوئی در مقابل مردم بخواهند.
چگونه می توانیم با بی مسئولیتی در مدیدیت ها" اشتباهات فاحش مدیریتی
اصلاحی انجام گیرد ؟در امریکا صحبت از استیضاح وبرکناری ترامپ می شود"انهم مردی با اینهمه ثروت وقدرت "اما در کشورمان قادر به استیضاح یک وزیر نیستیم"انچه که باید از غرب یاد بگیریم
این اموزه ها می باشد"نه فرهنگ
بی بند و باری جامعه انان را.
پاسخ ها
ناشناس
| -
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
این خون شهداست که دامنگیرتان خواهد شد و اه مظلومان که هر روز از خداوند نابودیتان را خواستارند
غروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
2
3
متاسفانه همه این مسئل زیر سر ... مجلس که باری به هرجهت است ان از توافقنامه برجام که تاریخ ساز است ویک مسئله ملی درعرض 20دقیقه تصویب کردحال چه انتظار داریدکه باوزیران ودولت مردان دولت بی تدبیر غربگرارا که خود ... دستی در دست انها دارد برخور کند این برخورد منافقانه ... ضربه به جایگاه مجلس میزند
پاسخ ها
محمود
| -
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
وای به روزی که بگندد نمک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
دلواپسان جوابتان را گرفتنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
2
3
در طول تاریخ علت سقوط همه حکومت ها فقط وفقط فساد خواص ان حکومت بوده است . فساد خواص هر حکومتی هم ناشی از حمایت های گروهی خواص می باشد
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
2
3
اگر نماینده ها انقلابی بودند باید روحانی را استیضاح می کردند . کاش آقای روحانی اینقدر که به آرایش ریشش اهمیت می داد به مستضعفین اهمیت می داد . ببخشید قشر آسیب پذیر !!!
محمد
|
-
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
2
3
از امام زمان (عج) خجالت بکشید که ناظر به اعمال شماست از وزیری کا به فکر جیب خودش و اطرافیانش است دفاع نکنید که حسابی سخت در راه است
محمد
|
-
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
2
3
از امام زمان (عج) خجالت بکشید که ناظر به اعمال شماست از وزیری کا به فکر جیب خودش و اطرافیانش است دفاع نکنید که حسابی سخت در راه است
محمد
|
-
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
2
2
از امام زمان (عج) خجالت بکشید که ناظر به اعمال شماست از وزیری کا به فکر جیب خودش و اطرافیانش است دفاع نکنید که حسابی سخت در راه است
کرم
|
-
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
2
3
در اخرت به تک تک هشتاد میلیون نفر باید جواب پس بدین که هیئت رئیسه خداوند تبارک و تعالی و پیامبران و امامان هستند وای چه شود.
کرم
|
-
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
2
3
در اخرت به تک تک هشتاد میلیون نفر باید جواب پس بدین که هیئت رئیسه خداوند تبارک و تعالی و پیامبران و امامان هستند وای چه شود.
کرم
|
-
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
2
4
در اخرت به تک تک هشتاد میلیون نفر باید جواب پس بدین که هیئت رئیسه خداوند تبارک و تعالی و پیامبران و امامان هستند وای چه شود.
کرم
|
-
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
3
3
در اخرت به تک تک هشتاد میلیون نفر باید جواب پس بدین که هیئت رئیسه خداوند تبارک و تعالی و پیامبران و امامان هستند وای چه شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
2
1
شايد ميصرفه!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
2
1
درست است كه وي مسكن مهر را مزخرف ناميد ولي طرح مسكن اشتباهي وحماقتي هم از شاهكارهاي وي است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
2
2
از هیئت رئیس چه توقعی است ...راءس مجلس... با سکوت خود درفتنه 88مهر تائیدی براعمال آشوبگران حسینی زد فرزند زهرا رابا چه مظلومیتی درآن برهه تنها گذاشتندوچقدر میتوانستند از بروز فجایع جلوگیری کنند ولی سکوت کردند ولی هرگاه که اوضاع وقف مرادشان باشد بیشتر ازهمه دم از ولایت و.رهبری میزنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
کاسبی فتنه نان ندارد ناشناس جان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
2
1
برای مسکن مهر که کاری نکرد الان طرح مسکن اشتباهی وحماقتی رابیان میکند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
0
1
جوابت یاوهایتان را نمایندگان دادند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
احسنت
اکثریت دروغگویان یک سال دوام نداشت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
اولا اگر آخوندی رای آورد به خاطراین نبود که بی تقصیر بوده است بلکه به خاطر این بود که حدود 80نفراز کسانی که به ایشان رای دادند نظر داشتند که استیضاح درمدت باقی مانده
فایده ای ندارد.والا ایشان رای نمی آوردثانیا هیچ کدام ازسخنان این کاربران که به سخن وزیرکه طرح مسکن مهررا یاوه میداند مزحرف ویاوه نیست اگر شما این سخن را می گویید حتما به خاطراین است که شکمتان پراست وگرسنه نیستید وطعم گرستگی را نچشیده اید که چنین سخنان بی خرد وبه دوراز عقل را می زنید ثالثا به فرض هم که اکثریت نمایندگان مجلس به وزیر رای داده باشند یاید قبول کنید که اکثریت درخیلی جاها خصوصا دراین مورد نشانه حقانیت وعقلانیت نیست چنانکه درقرآن می خوانیم بل اکثرهم لا یعقلون دراینجا هم خداوند ازنیت نمایندگان خبردارد اگر اکثریت این نمایندگان به دلیل منافع جناحی وحزبی وحتی منطقه ای به وزیررای داده باشند جز انسانهای...ودیوانه دنیا هستند .ولی اگر به خاطراین به وی رای داده باشند که استیضاح دراین مدت باقی ماند ه کارگشانیست ،کارخردمندانه ای کرده اند درهردوصورت باید قبول کردکه این وزیردولت جز افراد نالایق وبی عرضه دولت مردان تاریخ است.کسی که طرحهای خدمت گزارانه دولتمردان ورفاه ومعیشت مردم را مزحرف بنامد نه تنها ...ودیوانه است بلکه رفاه زده بی دردی است که طعم محرومیت را حس نکرده است بنایراین لیاقت چنین پستهایی راندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار