کد خبر: 837154
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
دبیر اتحادیه تولید و صادرات پوشاک:
دبير اتحاديه توليد و صادرات نساجي و پوشاك ۹۹ درصد پوشاك خارجي بازار را قاچاق دانست و گفت: متأسفانه مراكزي در خود وزارت صنعت هستند كه در اجراي بخشنامه ساماندهي پوشاك خارجي كه شهريورماه ابلاغ شده بود، اهمال مي‌كنند.
دبير اتحاديه توليد و صادرات نساجي و پوشاك ۹۹ درصد پوشاك خارجي بازار را قاچاق دانست و گفت: متأسفانه مراكزي در خود وزارت صنعت هستند كه در اجراي بخشنامه ساماندهي پوشاك خارجي كه شهريورماه ابلاغ شده بود، اهمال مي‌كنند.
صنعت پوشاك يكي از صنايع مهم و اشتغالزاي كشور به‌شمار مي‌آيد كه به شرط حمايت و سرمايه‌گذاري مي‌تواند تأثير زيادي را بر رونق اقتصاد كشور داشته و حتي ميزان اشتغال را افزايش دهد. با اين وجود مشكلاتي پيش روي اين صنعت است كه محدوديت‌هايي را براي فعالان اين حوزه به وجود آورده است به گونه‌اي كه در صورت ادامه شرايط موجود بسياري از واحدهاي فعال توليدي مجبور به تعطيلي مراكز توليدي و توزيعي خود خواهند شد.
موضوع قاچاق و واردات خارج از ضوابط قانوني پوشاك به كشور را بايد مهم‌ترين مشكل امروز صنعت نساجي كشور دانست، به نحوي كه امروز كالاهاي قاچاق به راحتي در فروشگاه‌هاي جديد مجتمع‌هاي تجاري به فروش مي‌رسد. صاحبان فروشگاه‌ها با تبعيض قائل شدن بين توليدكنندگان داخلي و برندهاي قاچاقچيان، كالاهاي خارجي را در بهترين موقعيت‌ها و شرايط مالي در اختيار واردكنندگان قرار مي‌دهند و در اين شرايط هر روز سهم توليدكننده داخلي از بازار كاهش مي‌يابد.
وزارت صنعت براي مديريت و جلوگيري از ورود كالاهاي قاچاق به كشور شهريورماه امسال دستور‌العمل ساماندهي عرضه‌كنندگان پوشاك شركت‌هاي خارجي را در ايران تدوين كرد و براساس آن قرار بود فروش كالاهاي خارجي در سطح بازار مديريت شود. البته وزارت صنعت سه ماه از زمان ابلاغ اين دستورالعمل به فروشندگان مهلت داد تا اقدامات لازم را براي اجرايي شدن اين دستورالعمل انجام دهند، اما متأسفانه با گذشت پنج ماه از ابلاغ اين دستورالعمل هنوز اقدام مشخصي از سوي مراجع مربوطه انجام نشده و از طرف ديگر واردات پوشاك خارجي به ويژه قاچاق همچنان در سطح بازار انجام مي‌شود.
سعيد جلالي قديري، دبير اتحاديه توليد و صادرات نساجي و پوشاك در همين ارتباط به تسنيم گفت: متأسفانه نبود نظارت در بازار باعث شده حضور كالاهاي تقلبي كه به صورت قاچاق وارد كشور مي‌شوند افزايش پيدا كند به نحوي كه مشاهدات چشمي ما نشان مي‌دهد 3 ميليارد دلار پوشاك به صورت قاچاق وارد كشور مي‌شود كه از اين ميزان فقط 30 ميليون دلار اظهار نامه رسمي گمركي دارند.
وي با اشاره به اينكه اين آمار نشان مي‌دهد 99 درصد پوشاك وارداتي به كشور قاچاق بوده و فقط يك درصد از مبادي رسمي وارد شده است، افزود: جلسات مختلفي را با وزارت صنعت براي اجرايي شدن دستورالعمل ساماندهي واردات پوشاك خارجي به كشور برگزار كرديم اما متأسفانه مراكزي در خود وزارت صنعت هستند كه در اجراي اين بخشنامه اهمال مي‌كنند.
دبير اتحاديه توليد و صادرات نساجي و پوشاك تصريح كرد: شركت‌هاي واردكننده در اوايل ابلاغ دستورالعمل ساماندهي واردات پوشاك اين موضوع را جدي گرفته و تلاش‌هايي را براي رعايت آن انجام دادند اما بعد از گذشت يك ماه متوجه شدند اين دستور‌العمل‌ها آبكي بوده و مانند ساير دستور‌العمل‌ها ضمانت اجرايي كافي ندارد به نحوي كه روال گذشته خود را در پيش گرفته‌اند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شکوفه احمدی
|
United Kingdom
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
شعر حبیب رضا غفّاریان شیرازی شهروند نمونه مشهد
خطاب به سران فتنه
ای مایه فتنه و نفاق ، ای حامی منکر ، سکوت
مولای ما علی است ، سنگ مَحَک به نام اوست
هزار گدا مُرد و یکی نام و نشان نداشت
بهتر ز تو ، که کوله بارت پُر از گناه است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار