کد خبر: 837108
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
مدیرکل استاندارد اردبیل:
مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و برون‌سپاری بخشی از فعالیتهای دولت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه خدمات استاندارد اردبیل حمایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،هاشم علایی در جلسه بررسی توسعه واگذاریهای خدمات استاندارد به شرکتهای خصوصی در اردبیل اظهار داشت: شرکت بازرسی ایمن کیفیت آتیه روشن به عنوان نخستین و تنها شرکت بازرسی فنی استان اردبیل موفق به کسب گواهی  نامه تایید صلاحیت از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در حوزه بازرسی، نصب و بازسنجی کیفیت مخازن فشار زیاد نصب شده بر روی خودروها شده است.

وی با استقبال از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی گفت: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و برون‌سپاری بخشی از فعالیتهای دولت، شرکت ایمن کیفیت آتیه روشن برای بازرسی در حوزه نصب و بازسنجی کیفیت مخازن فشار زیاد نصب شده بر روی خودروهای دوگانه سوز تایید صلاحیت شد.

علایی با اشاره به اینکه مخازن CNG نصب شده بر روی خودروهای دوگانه سوز از جمله تجهیزات پراهمیت و دارای ضریب حساسیت و ایمنی بسیار بالاست، تصریح کرد: این دسته از مخازن، با توجه به تحمل فشار بالای کاری در حدود 200 بار، چرخه‌های مکرر پر و خالی شدن در طی یک روز کاری و نیز از سوی دیگر، انتقال رطوبت به همراه گاز CNG تزریقی به درون آنها و سایر شرایط محیطی و کاری، در معرض ریسک بالا و مخاطرات جدی قرار دارند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل تصریح کرد: این مخازن باید در فواصل زمانی معین سالانه، سه سال یک بار و نیز هر پنج سال یک بار مورد بازرسی‌های چشمی، آزمون‌های هیدرواستاتیک و در صورت لزوم و حسب تشخیص شرکت بازرسی‌کننده، مورد آزمون‌های تکمیلی قرار بگیرد.

وی افزود: بخش قابل توجهی از ناوگان حمل و نقل عمومی مانند تاکسیها، ون تاکسیها، وانت بارها و برخی خودروهای دیگر دوگانه سوز هستند و بازرسی این خودروها امری لازم و ضروری است.

علایی بی توجهی به بازرسی کیفیت مخازن فشار زیاد نصب شده بر روی خودروهای دوگانه سوز را مخاطره آمیز دانست و اظهار کرد: در صورت وقوع انفجار و یا نظایر آن در این خودروها ممکن است صدمات جبران ناپذیری برای ایمنی عموم جامعه وارد شود.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل خواستار همکاری نهادهای ذیربط به ویژه شهرداریها و سازمانهای تابعه با شرکت بازرسی ایمن کیفیت آتیه روشن به منظور بازرسی خودروهای با سوخت  CNG در ناوگان حمل و نقل عمومی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر