کد خبر: 837102
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
مدیر کل بنیاد مسکن اردبیل:
مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: 85 درصد مساکن و املاک روستایی سند معتبر دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، فرهاد سبحانی همزمان با ایام الله دهه فجر با حضور در نمایشگاه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در نگارخانه خطایی اردبیل و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از برنامه های اولویت دار بنیاد مسکن تهیه و اجرای طرح هادی است که ما در برنامه پنجم توسعه موظف بودیم تا برای روستاهای بالای 20 خانوار طرح هادی تهیه کنیم.

وی افزود: ما موفق شدیم برای یک هزار و 29 روستای استان که بالای 20 خانوار بودند طرح هادی تهیه کنیم و در کنار آن نسبت به بازنگری طرح های هادی نیز اقدام کردیم.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل از تهیه طرح هادی برای قشلاقات جامعه عشایری نیز خبر داد و بیان کرد: در اجرای طرح هادی نیز ما موفق شدیم در بیش از 380 روستای استان طرح هادی را اجرایی کنیم که در فاز اجرایی سعی بر ساماندهی پروژه ها با هدف بهبود شرایط زندگی و معیشت روستائیان بوده است.

سبحانی از تامین قیر رایگان برای آسفالت راه ها و معابر روستایی خبر داد و بیان داشت: ما در یک و نیم سال اخیر موفق شدیم 600 هزار مترمربع عملیات آسفالت ریزی را انجام دهیم.

وی در مورد سنددار کردن املاک روستایی نیز خاطرنشان کرد: تاکنون 98 هزار جلد سند برای املاک روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر صادر شده که 85 درصد روستاها را شامل می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل با بیان اینکه در ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر سهمیه استان اردبیل 5 هزار و 350 واحد بوده است تصریح کرد: تاکنون 5 هزار واحد تکمیل و افتتاح شده و در این زمینه جزو 10 استان برتر کشور هستیم.

سبحانی از حساب 100 امام به عنوان منشا فعالیت بنیاد مسکن خبر داد و افزود: با همت خیرین 24 واحد مسکن در حال ساخت است و همچنان آمادگی داریم تا با همت خیرین برای اقشار مستضعف واحدهای مسکونی احداث کنیم.

وی در مورد مقاوم سازی مساکن روستایی نیز اظهار کرد: تاکنون 50 هزار واحد پایان کار گرفته و نیمی از واحدهای مسکونی روستایی استان اردبیل مقاوم سازی شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل از افزایش تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی تا 18 میلیون تومان و در روستاهای مرزی تا 20 میلیون تومان با نرخ سود 5 درصد خبر داد و بیان داشت: سهمیه امسال استان مقاوم سازی 4 هزار واحد مسکونی است.

سبحانی به منظومه روستایی و مصوب شدن آن در استان برای عملیاتی شدن یک منظومه خبر داد و اظهار داشت: ما برای استان اردبیل 6 روستای هدف گردشگری و بافت باارزش پیشنهاد کردیم تا در گرمی، مشگین شهر و خلخال بعد از تائید نهایی برنامه های عملیاتی اجرایی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر