کد خبر: 836215
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
به مناسبت دهه فجر
در اولین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، نمایشگاه توانمندی های زنان روستایی و عشایر استان سمنان، روز سه شنبه در فروشگاه تعاونی روستایی مرکز استان آغاز به کار کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه توانمندی های زنان روستایی و عشایر استان سمنان، افزود: این نمایشگاه دارای 16 غرفه است و تا 22 بهمن ادامه دارد.
سیدحسن میرعماد ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی روستاییان بازاریابی و عرضه محصولات تولیدی آن ها است که با برگزاری این نمایشگاه، این مشکل تا حدود زیادی حل خواهد شد.
وی اضافه کرد: در استان سمنان 18 صندوق خرد روستایی وجود دارد که با تلاش ها و فعالیت های انجام شده تا پایان سال 95 این تعداد به 25 صندوق خرد می رسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: استان سمنان در طرح توانمندسازی جوامع محلی به عنوان نمونه کشوری انتخاب شده است از این رو برنامه ها ، فعالیت ها و کلاس های آموزشی مختلف برای توانمندسازی روستاییان و ترویج بیشتر مشاغل خانگی انجام می شود.
در این نمایشگاه تولیدات زنان روستایی و عشایری استان سمنان از خوراک، پوشاک، صنایع دستی و در حوزه تعاونی به نمایش درآمده و برای فروش عرضه می شود.
استاندار سمنان در جریان این بازدید با بیان اینکه یکی از مشکلات تولید محصولات زنان و روستایی کد بهداشتی است، گفت: با توجه به بهداشتی بودن محصولات تولیدی زنان روستایی چالش بزرگ آنان دریافت کد بهداشتی است.
محمدرضا خباز تصریح کرد: با مذاکرات انجام شده با مهدی شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، روندی برای هر چه آسان‌تر کردن دریافت کد بهداشتی برای تولیدان بانوان روستایی و عشایر در دستور کار قرار دارد.
وی یکی دیگر از مشکلات زنان‌روستایی را کمبود فضا برای تولید وبه فروش رساندن‌ تولیدات دانست و خاطرنشان کرد: تمام مراکز یا دفاتر دولتی که بدون استفاده هستند در اختیار این بانوان قرار گیرد.
استاندار سمنان یاد آور شد: زنان روستایی با مکاتبات اداری می توانند درخواست های خود را برای دریافت مکان تولید به مراجع مرتبط اعلام کنند.
در دهه فجر 95 در استان سمنان 485 طرح با بیش از هفت هزار و 270 میلیارد ریال بهره برداری و عملیات اجرایی 64 طرح با بیش از 2 هزار و 200 میلیارد ریال آغاز می شود.
همزمان با دهه فجر 95 در شهرستان سمنان 83 طرح با یک هزار و 362 میلیارد و 875 میلیون ریال افتتاح و عملیات اجرایی 16 طرح با بیش از یک هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.
از 83 طرح افتتاح شده در دهه فجر امسال در شهرستان سمنان 79 طرح با 924 میلیارد و 975 میلیون ریال مربوط به بخش عمرانی و چهار طرح با 437 میلیارد و 900 میلیون ریال مربوط به طرح های اقتصادی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار