کد خبر: 836060
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ایجاد سایت‌های باستان‌شناسی در استان ‌برای جذب گردشگران و مسافران در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،کریم حاجی‌زاده در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان گرمی مغان اظهار داشت: طبق آخرین گزارشات ارائه شده مشخص شده که آثار تاریخی و فرهنگی ثبت شده در شهرستان گرمی به 186 مورد رسیده که این موضوع نشان از فرهنگ و تمدن قابل توجه منطقه دارد.

وی افزود: شهرستان گرمی مغان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار چشم‌گیری در بخش گردشگری استان دارد که امیدواریم با همکاری و مشارکت همه‌جانبه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه از این قابلیت‌ها در راستای رشد و توسعه منطقه در عرصه‌های مختلف استان استفاده شود و این شهرستان به جایگاه واقعی خود در این بخش دست یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: یکی از دلایلی که این شهرستان دارای آثار تاریخی و فرهنگی زیادی است این است که این منطقه در مسیر مبادلات حوزه قفقاز قرار گرفته و به همین دلیل در طول تاریخ این آثار ارزشمند و تاریخی برجای مانده‌اند که امیدواریم بتوانیم به طور همه‌جانبه از این آثار حفظ و نگهداری کنیم.

حاجی‌زاده بیان کرد: ایجاد سایت‌های باستان‌شناسی در استان اردبیل از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که در حال حاضر در دستور کاری قرار گرفته که به طور حتم با بهره‌گیری از این دو سایت می‌توانیم گام‌های موثری در راستای اطلاع‌رسانی از آثار تاریخی استان اردبیل به گردشگران و مسافران برداریم.

وی تصریح کرد: انتظار داریم تا با همکاری مسئولان مربوطه بتوانیم مهارت‌های مردمی را نسبت به تولید فرش دستباف در منطقه ارتقا داده و شاهد تحولات و پیشرفت این مهارت در شهرستان گرمی باشیم و با افزایش تولیدات داخلی به اهداف خود در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نائل آییم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر