کد خبر: 835976
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
حجت‌الاسلام پناهیان :
مرکز حوزه علمیه امام سجاد (ع) اصفهان طرح دوساله طلاب طبیب را برگزار می کند.

به گزارش جوان آنلاین این دوره برای کلیه طلاب و روحانیون در نظر گرفته شده  و مباحثی از قبیل طب سنتی و طب اسلامی را در بر می گیرد.

طبق نظر متخصصان طب سنتی، سلامتی یک بعدی نیست و تنها پرداختن به تغذیه سالم، سلامتی را تضمین نمی کند و برای سلامتی باید هر دو بعد جسم و روح را توام باهم در نظر گرفت ، همچنین با توجه به اینکه 8 نوع غذا برای بدن وجود دارد و در دیدگاه طب سنتی روح و بدن ارتباط مستقیمی به خصوص در بیماری ها دارند.


به همین خاطر طرح طلاب طبیب برای کلیه طلاب در نظر گرفته شده است تا علاوه بر پرداختن به روح و معنویات، به مسائل سلامتی و جسمی هم بپردازند.


در همین رابطه حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان با انتقاد از حذف طب از دروس حوزه‌های علمیه گفت: ما طلبه‌هایی هستیم که بخشی از علوم دینی را یاد نمی‌گیریم و این نوعی از سکولاریسم حاکم بر حوز‌ه‌های علمیه است؛ چرا در حال حاضر به‌خلاف دستورات اسلام، علومی که برای سعات در دنیا هستند همانند طب، اقتصاد، سیاست و دیگر علوم به‌خلاف قرون گذشته و سیره ائمه(ع) در حوزه‌ها تدریس نمی‌شوند.

استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از حذف برخی از دروس از حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: ضمن لزوم پرداختن به علم طب در حوز‌ه‌های علمیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم نیاز است که طب به دروس حوزه‌های علمیه حداقل برای برطرف کردن نیاز حوزویان اضافه شود، این مضر است که شخصی اخلاق را فرا بگیرد اما سیاست و مزاج شناسی را نداند؛ اگر استاد اخلاقی مزاج‌شناسی نداند، نمی‌تواند نسخه اخلاقی درست به شاگردانش بدهد چراکه بیشتر رفتار ما بر اساس نوع مزاج ما شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به حوادث عاشورا گفت: بعد از حادثه عظیم روز عاشورا، برای خاندان رسول خدا غذایی حاوی گوشت آورده شد که حضرت زینب(س) به این نوع غذا اعتراض می‌کنند و می‌فرمایند "ما عزادار هستیم" برای ما غذای عزادار بیاورید، غذای عزادار عدس است و نه گوشت"؛ اسلامی که حتی برای غذای عزادار و نوع خوابیدن دستور دارد، مگر می‌شود گفت این دین با دنیا کاری ندارد و تنها برای سعادت آخرت آمده است. باشد و حال شاهد هستیم به‌سبب همان کارها که بخشهای مهمی همانند طب، سیاست، اقتصاد و..از دین و دروس حوزه‌های علمیه

شایان ذکر است مرکز حوزه علمیه امام سجاد (ع) اصفهان طرح دوساله طلاب طبیب که شامل 100 جلسه 4 ساعته برای روحانیون و و طلاب خواهر و برادر از کل کشور و جلسه افتتاحیه آن روز پنجشنبه 14 بهمن از ساعت 8 الی 12 در حوزه علمیه امام سجاد مرکز اصفهان واقع در خیابان هاتف برگزار خواهد شد

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار