کد خبر: 835825
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
معاون آموزش متوسطه اداره‌ کل آموزش و پرورش استان اردبیل:
معاون آموزش متوسطه اداره‌ کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تحصیل در مدارس هیات ‌امنایی رایگان است و اخذ هزینه در آن مدارس اجباری نیست.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،علی ورودی در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: مدارس هیات‌ امنایی بر اساس دستور العمل و قوانین خاصی که از پیش اعلام شده اداره می‌شود و اولیا و دانش‌ آموزان نیز از آن مطلع هستند و اینکه هزینه‌‌ای هنگام ثبت ‌نام و یا بعد از ثبت‌ نام توسط برخی از این مدارس گرفته می‌‌شود صحیح است اما اجباری نیست.

وی اظهار کرد: در مدارس هیات‌ امنایی غیر از ساعات رسمی اعلام شده در طول هفته پنج تا هشت ساعت کلاس‌‌های فوق‌ برنامه که معمولا در زنگ آخر برگزار می‌‌شود، در نظر گرفته می شود و به پیشنهاد هیات‌ امنا از بابت حضور در این کلاس‌ ها مسوولان مدارس از دانش آموزان هزینه دریافت می کنند.

وی با اشاره به این که حتی حضور دانش ‌آموزان در این کلاس‌ ها اختیاری است، بیان کرد: دانش آموزان هنگام ثبت نام در این نوع مدارس می ‌توانند اعلام کنند که در کلاس‌ های فوق‌ برنامه تمایلی برای حضور ندارند که در آن صورت نیازی به پرداخت هزینه هم نخواهند داشت.

وی تشریح کرد: با آغاز سال‌ تحصیلی برنامه‌ های هفتگی پس از تصویب هیات امنا در اختیار اولیا و دانش‌ آموزان قرار می ‌گیرد تا ثبت ‌نام کنندگان مطلع از برنامه‌ ها و فوق‌ برنامه‌ کلاس‌ های مدارس قرار بگیرند و اگر به هر طریقی مطلع شویم که مدارس به زور از دانش‌ آموزان هزینه اضافی می ‌گیرند برخورد جدی با متخلفان انجام خواهد شد.

وی از برخورد جدی با مدارسی که به صورت غیرقانونی و به اجبار از دانش آموزان و اولیا هزینه دریافت کنند، خبر داد و گفت: در همه ادارات آموزش و پرورش شعبه ارزیابی عملکرد مدیران مدارس وجود دارد و در صورت ارائه هر گونه گزارش ، اعتراض و شبهه در کمتر از 24 ساعت موضوع پیگیری و اقدام قانونی در زمینه موارد اعلام شده انجام خواهد شد.

ورودی بیان کرد: مدارس هیات ‌امنایی موجود در استان دارای آیین‌ نامه خاص هستند و در ایجاد مدارس هیات ‌امنایی پس از اعلام درخواست انجمن اولیای دانش‌ آموزان به مدیر مدرسه ، این درخواست در شورای آموزش و پرورش شهرستان مطرح می‌شود و پس از تصویب پیشنهاد ، مکان آموزشی سابق تبدیل به مدرسه هیات ‌امنایی می‌ شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌ کل آموزش و پرورش استان اردبیل از وجود مدارس دولتی در کنار مدارس هیات ‌امنایی در هر منطقه ‌ای از شهر خبر داد و گفت: وجود مدارس دولتی در کنار مدارس هیات‌ امنایی یکی از اولویت های آموزش و پرورش استان است تا دانش آموزان به هر کدام از این مدارس تمایل داشته باشند به انتخاب خود ثبت نام کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر