کد خبر: 835674
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
اظهارات وزير ارشاد درباره «رستاخيز»، سازمان نظام صنفي هنر و دخالت در جشنواره فيلم فجر
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تأکيد کرد وي و مجموعه وزارتخانه متبوعش در رأي هيئت انتخاب سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر مداخله نداشته‌اند.
سيدرضا صالحي‌اميري، در حاشيه افتتاحيه سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر که شامگاه شنبه ۹ بهمن در برج ميلاد برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره پيش‌بيني خود از جشنواره امسال گفت: جشنواره امسال يک پيام بسيار مهم دارد و آن اميد و نشاط است. سينماي ايران از مراحل حرکت تحولي خود عبور کرده و در آغاز يک جهش بزرگ است. ما به عنوان وزارت فرهنگ استراتژي حمايت همه‌جانبه را براي توسعه سينماي ايران انتخاب کرديم و در نظر داريم با نيروي انساني جوان که وارد سينما شده است به خصوص فيلم اولي‌ها قدم‌هاي بزرگي برداريم.

وي تأکيد کرد: نکته مهم ديگر اين است که من به عنوان وزير و مجموعه اين وزارتخانه در داوري و انتخاب فيلم‌ها و چهره‌ها مداخله نداشتيم. هيئت انتخاب تلاش کرد، مستقل و آزادانه و بدون کمترين مداخله اين کار را انجام دهد.
صالحي‌اميري در بخش ديگر صحبت‌هايش اشاره کرد: من با افتخار عرض مي‌کنم که دولت نهادهاي صنفي از جمله خانه سينما را به رسميت مي‌شناسد و تلاش کرده تا مسئوليت‌هاي خود را به صنوف واگذار کند.

وي درباره مطالبات مطرح شده در مراسم افتتاحيه و فيلم «کاناپه» کيانوش عياري نيز گفت: راجع به نظام صنفي سينما که درباره آن صحبت کردم بايد بگويم با مديران خانه سينما جلسه داشتيم و به اين نتيجه رسيديم که سينماي ايران بايد يک جهش جديد داشته باشد و اين جهش به معناي نظام صنفي است که اصحاب هنر مسئوليت آن را داشته باشند.
به گفته وي، نمايش يا عدم نمايش فيلم‌ها در جشنواره فجر در حوزه اختيارات هيئت انتخاب بوده و در آن مداخله‌اي اتفاق نيفتاده است.

وزير ارشاد درباره فيلم «رستاخيز» هم بيان کرد: اين فيلم را به يک کميته حکميت سپرديم تا جواب نهايي را بدهند. سه نفر از سينماگران مطرح عضو هيئت حکميت هستند، ولي در مجموع سياست ما حمايت از تهيه‌کننده و کارگردان اين فيلم است. احمدرضا درويش انسان بزرگي است و از افتخارات صنعت سينماي ايران محسوب مي‌شود. طي روزهاي آينده اين مسئله با تفاهم حل مي‌شود و در آينده نزديک درويش نتيجه را اعلام مي‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار