کد خبر: 835374
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
عضو هیئت رئیسه اتاق ایران:
عضو هئیت رئیسه اتاق ایران گفت: باید در سال های آینده استراتژی تولید همراه با صادرات در استان اردبیل مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حسین پیرموذن در سی و نهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق اردبیل اظهار کرد: در ماه های گذشته با سفر مسئولان استان اردبیل به روسیه و آذربایجان مذاکرات خوبی برای توسعه صادرات انجام شده تا با محوریت تولید و عرضه محصولات استراتژیک در بخش صنعتی و کشاورزی صادرات مورد حمایت و توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای تقویت این حوزه باید در استان اردبیل بسترها و زمینه های تولید و سرمایه گذاری فراهم شود خاطرنشان کرد: طرف های روسی و آذری برای خرید محصولات با کیفیت بخش کشاورزی استان اردبیل اعلام آمادگی کرده اند تا حتی با سرمایه گذاری هایی که در این حوزه انجام می شود کالاهای مناسب و با استانداردهای بین المللی در بازار منطقه‌ای و جهانی عرضه شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل به سرمایه گذاری های محدود نظیر کارخانه تولید رب در مشگین شهر اشاره کرد و افزود: رب تولیدی در این منطقه با ماندگاری 45 روزه و به شکل پاستوریزه جوابگوی نیاز بازار نیست در حالی که ما باید امکان تولید رب با ماندگاری بیشتر و کیفیت بالا را فراهم کنیم.

پیرموذن فعالیت 32 واحد تولیدی محصولات لبنی را در استان اردبیل یادآور شد و اظهار داشت: در این حوزه نیز باید محصولات لبنی با ماندگاری بیشتر تولید کنیم تا امکان عرضه و فروش آن در بازارهای جهانی فراهم آید.

وی از خلا تولید محصولات کنسانتره میوه به همراه تولید کمپوت و کنسرو میوه و همچنین مربا به عنوان محصول استراتژیک منطقه ای خبر داد و اضافه کرد: از سال های قبل سرمایه گذاران برای راه اندازی کارخانه های کنسانتره میوه اعلام آمادگی کرده اند اما تاکنون این سرمایه گذاری ها نتیجه مثبتی به همراه نداشته است.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به محصولات متنوع کشاورزی تولید شده در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در این بخش امکان تولید محصولاتی همچون خیار، گوجه فرنگی، فلفل، کدو، سبزی و صیفی جات و محصولات متنوع گلخانه ای وجود دارد که به راحتی می توانیم از محل فرآوری، بسته بندی و صنایع تبدیلی این محصولات نیاز بازار مصرف را تامین کنیم.

پیرموذن در ادامه سخنان خود به تولید پودر تخم مرغ، گوجه فرنگی، شیرخشک و دیگر محصولات فرآوری شده کشاورزی اشاره  کرد و بیان داشت: از 64 محصول صادراتی از گمرکات استان اردبیل تنها 5 محصول مربوط به تولیدات استان است و مابقی این محصولات از سایر استان ها صادر می شود.

وی ضرورت تولید متنوع محصولات صادراتی را در استان اردبیل به عنوان یک استراتژی مهم یادآور شد و افزود: امیدواریم برنامه ریزی ها و هدف گذاری ها در این حوزه نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر