کد خبر: 835291
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: طرح وای فای رایگان ویژه عید نوروز96 در سه شهرستان سمنان، گرمسار و دامغان با هماهنگی شهرداری و فرمانداری ها اجرا می شود.
مسعود میررضایی افزود: راه اندازی وای فای رایگان در بوستان های شهرستان های سمنان، گرمسار و دامغان با همکاری و سرمایه گذاری 2 شرکت اینترنتی در دستور کار قرار دارد.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: پیگیری اجرای طرح چتر وای فای شهری رایگان در بوستان‌های شهری استان با هدف افزایش نشاط اجتماعی و حضور هر چه بیشتر مردم در مباحث اجتماعی در دستور کار قراردارد.
وی با اشاره به اجرای طرح وای فای رایگان رد حال حاضر در برخی نقاط شهری در استان سمنان، گفت: وای فای رایگان اکنون در چند بوستان و راه آهن شهرستان شهرستان شاهرود اجرا شده است.
میررضایی با اشاره به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور، افزایش امنیت در تبادل اطلاعات را مهمترین هدف از این شبکه ملی دانست و گفت: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات افزایش سرعت اینترنت، کاهش تعرفه اینترنتی و خارج نشدن ارز برای خرید ترافیک های بین المللی را در پی دارد.
مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان سمنان‌ خاطرنشان کرد: برای ایجاد امنیت و محدود کردن ترافیک در داخل کشور، مرحله اول شبکه ملی اطلاعات در هفته دولت 95 با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.
وی یادآورشد: مرحله دوم شبکه ملی اطلاعات در دهه فجر 95 و مرحله سوم بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 96 به بهره برداری می رسد.
مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان سمنان‌، از رسالت های وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات ایجاد اشتغال پایدار و توسعه فضای کسب و کار دانست و یادآورشد: برگزاری جشنواره های برنامه نویسی در زمینه فناوری اطلاعات با استفاده از ظرفیت 103 هزار دانشجو و 102 هزار دانش آموز می تواند زمینه اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات را فراهم کند.
وی تصریح کرد: ایجاد یک برنامه مدون برای دانش آموختگان رشته های کامپیوتر، فناوری اطلاعات، برق، کشاورزی، علوم سیاسی و تمام رشته ها برای جذب بازار کار در زمینه فناوری اطلاعات در دستور کار قرار دارد.
میرضایی، به چهار رویداد کارآفرینی در زمینه برنامه نویسی گردشگری، حوزه سلامت، مذهبی، حقوق شهروندی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: دعوت از برنامه نویسان و طراحی برنامه های کاربردی و معرفی برترین ها به شرکت های سرمایه گذاری افزایش اشتغال در این حوزه را میسر کرده است.
مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان سمنان‌ یادآورشد: با توجه ویژه دولت تدبیر وامید در حوزه سلامت، نوشتن و طراحی برنامه های در حوزه پزشکی و دسترسی مردم، با استفاده از برنامه های پزشکی ویژه تلفن همراه مورد توجه بوده است.
ضریب نفوذ تلفن ثابت دراستان سمنان 47.58 و در بخش تلفن همراه 64.68 درصد است.
استان سمنان در داشتن زیرساخت های حوزه فناوری اطلاعات پس از تهران، دومین استان کشور است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار