کد خبر: 835158
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
معاون وزیر علوم فناوری و اقتصاد اتریش در دیدار با استاندار اصفهان مطرح کرد:
معاون وزیر علوم فناوری و اقتصاد اتریش تاکیدکرد: در حال حاضر اولین پروژه ها اجرایی و چارچوب مالی تدوین شده است و در حال تامین مالی است و مشکلات مربوط به برجام حاد نیست و فعالیت ها در حال انجام است.

به گزارش جوان آنلاین باربارا گروبرا در دیدار با استاندار اصفهان گفت: افتخار می کنم که در شهر زیبای اصفهان که واژه ای دیگر برای وصف آن پیدا نمی کنم حضور دارم زیرا زیبایی غیر قابل وصف اصفهان و فرهنگ و تاریخ غنی این شهر هر بازدید کننده ای را تحت تاثیر قرار می دهد .

وی با بیان اینکه در اصفهان نقاط مشترک بسیاری برای گسترش روابط وجود دارد، گفت: اصفهان از یک طرف صنعتی و از طرف دیگر میراثی و تاریخی است که می تواند نقطه ی مشترکی برای این همکاری ها باشد.

معاون وزیر علوم فناوری و اقتصاد اتریش به ویژگی های کشور اتریش در رابطه با توسعه ی گردشگری اشاره کرد و افزود: اتریش دارای سابقه ی غنی است و گردشگری سنتی را مدیریت می کند و طی سال های گذشته رشد و توسعه ی گردشگری را در اتریش شاهد بودیم و در سال گذشته ۳۹.۲ میلیون گردشگر و ۱۳۵.۲ میلیون نفر شب اقامت آمار ورود گردشگران به این کشور است در حالی که اتریش تنها ۸ میلیون جمعیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت این کشور، تنوع گردشگری و عرضه ی تنوع در گردشگری بسیار زیاد است چون گردشگری شهری در شهرهایی مانند وین و سالزبورگ و از نظر فرهنگی و تاریخی حرف های زیادی برای گفتن دارند و درکنار گردشگری تاریخی و طبیعی گردشگری زمستانی و ورزش های زمستانی تنوع گردشگری را در اتریش بالا برده است.

*دولت اتریش از گسترش همکاری های گردشگری دو طرف استقبال می کند.

باربارا گروبرا به تفاهم نامه ی استانداران اصفهان و سالزبورگ اشاره کرد و گفت: دولت اتریش از گسترش همکاری ها بویژه در زمینه گردشگری با دولت ایران  را دارد وایجاد ارتباط دو طرف استقبال می کند.

باربارا گروبر با بیان اینکه دو کشور ایران و اتریش نقشه ی راهی را برای افزایش همکاری ها تنظیم کرده اند، تصریح کرد: حوزه های محدودی برای همکاری ها انتخاب شده است که بر روی آن ها متمرکز شویم که فرصت های زیادی را برای توسعه ی همکاری های دوجانبه فراهم می کند.

وی افزود: گردشگری یکی از ستون های اصلی این همکاری ها خواهد بود و در حوزه ی صنعت، فناوری و بویژه فناوری سبز همکاری های بیشتری صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر علوم فناوری و اقتصاد اتریش با بیان اینکه در حوزه صنعت سبز فرصت بسیار خوبی برای همکاری با استان اصفهان وجود دارد، اظهارکرد: آب، فاضلاب و فناوری آب و محیط زیست می تواند به توسعه ی روابط بسیار کمک کند.

*روابط بین اتریش و ایران هیچگاه در زمان تحریم ها دچار وقفه نشد

وی به شرایط برجام و روابط دو کشور اشاره کرد و ادامه داد: دو محور از همه ی چیز مهمتر است اینکه در شهر وین برجام منعقد شد و روابط مجددا برقرار شد و دیگری اینکه روابط بین اتریش و ایران هیچگاه و حتی در زمان تحریم ها دچار وقفه نشد.

باربارا گروبر بیان داشت: در حال حاضر اولین پروژه ها اجرایی و چارچوب مالی تدوین شده است و در حال تامین مالی است، مشکلات مربوط به برجام حاد نیست و فعالیت ها در حال انجام است و حجم مبادلات بانکی ایران و اتریش در سال ۲۰۱۵،   ۲۶۰ میلیون یورو بوده است و در سال ۲۰۱۶ به ۳۰۰ میلیون رسیده است.

اجرایی شدن پیشنهادات مقامات اتریشی

استاندار اصفهان نیز در این دیدار به تشریح وضعیت و ویژگی های اصفهان پرداخت و گفت: اصفهان با سابقه ۷ هزار ساله، ۴ دوره پایتخت ایران بوده است و در حال حاضر پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی است.

رسول زرگرپور با بیان اینکه بیشتر صنایع بزرگ کشور در اصفهان واقع شده است، اظهارکرد: ۱۵ درصد تولید ناخالص ملی صنعت در این استان به دست می آید و صنایع بزرگی همچون صنایع هسته ای، نظامی، هواپیماسازی، پالایشگاه و نیروگاه و صنایع بزرگ فولادی کشور در اصفهان هستند و بعبارتی اصفهان صنعتی ترین استان کشور است.

وی افزود: علیرغم اینکه اصفهان در منطقه ای خشک واقع شده است و در چندسال اخیر بار خشکسالی مواجه بوده است، جایگاه خوبی در بخش کشاورزی دارد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه این استان در آموزش عالی نیز جایگاه خوبی دارد، خاطرنشان کرد: ۶ دانشگاه این استان در رنکینگ بین المللی قرار دارند و با۱۶۰ واحد دانشگاهی، ۳۳۰ هزار دانشجو در اصفهان تحصیل می کنند.

وی اضافه کرد: بیشترین شهرت شهر  اصفهان به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و این استان جزو ده شهر دیدنی جهان است و سالانه گردشگران زیادی از بیش از ۸۶ کشور دنیا از این شهر بازدید می کنند که سال های اخیر رشد قابل توجه ای داشته است.

* اجرایی نشدن تفاهمنامه اصفهان وشهر سالزبورگ عدم سفردکتر زرگر پور به اتریش است

زرگرپور با بیان اینکه در دیدارهای مقامات اتریشی پیشنهادات خوبی برای گسترش ارتباطات ارائه شده است، گفت: اگر این پیشنهادات اجرایی شود می تواند در توسعه روابط بین دو کشور موثر باشد.

استاندار اصفهان به تفاهم صورت گرفته با استاندار شهر سالزبورگ اتریش اشاره کرد و افزود: در این تفاهمنامه چارچوب هایی برای گسترش همکاری ها پیش بینی شده است که به نظر می رسد باید هرچه سریعتر اجرایی شود.

وی یکی از دلایل عدم اجرای تفاهمات را تاخیر در سفر استاندار اصفهان به اتریش برای اجرای مصوبات عنوان کرد و گفت: امیدواریم که در آینده این سفر صورت گیرد و زمینه گسترش ارتباطات را فراهم سازد.

زرگرپور یادآور شد: جدا از این تفاهم نامه، با توجه به تجربیات خوب کشور اتریش در زمینه صنایع سبز، آب و گردشگری اصفهان علاقمند به همکاری و تبادل اطلاعات با این کشور در اینگونه زمینه ها است که می تواند محوری برای گسترش ارتباطات و تعامل دو طرف باشد.

وی با اشاره به عملکرد بالای کشور اتریش در جذب توریست و گردشگری، گفت: در سفر رئیس جمهور سابق اتریش به اصفهان پیشنهاد اعزام تورلیدرهای این کشور به اصفهان و همکاری با همکاران خود در این استان ارائه شد که می تواند از طریق سفرای دو کشور پیگیری شود.

استانداراصفهان اضافه کرد: به نظر می رسد که پس از رفت و آمدهای مقامات دو کشور و آشنایی به وضعیت کشورها و عزمی که در رابطه با ارتقای تبادلات وجود دارد باید تفاهمات صورت گرفته به مرحله ی اجرا در آید.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار