کد خبر: 835136
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
نماینده مردم مشگین شهر در مجلس:
نماینده مردم شهرستان مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سد خاکی احمد بیگلو تا پایان سال 96 تکمیل و به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، ولی ملکی در جریان بازدید از عملیات اجرایی سد احمدبیگلو در مشگین‌شهر اظهار کرد: عملیات احداث این سد در حالی از سر گرفته شده است که با رفع موانع اجرایی این پروژه مسئولان آب منطقه‌ای قول داده‌اند که تا پایان سال 96 این پروژه را تکمیل و به بهره‌برداری برسانند.

وی از بحرانی بودن وضعیت آب در کشور و ضرورت استفاده بهینه از منابع آب خبر داد و بیان کرد: یکپارچگی اراضی و اجرای شبکه آبیاری مدرن با تامین اعتبار مورد نیاز از طریق طرح‌های مرزی و صندوق توسعه ملی فضایی را فراهم می‌آورد تا این پروژه که در غرب مشگین شهر و به ظرفیت 27 میلیون مترمکعب در حال احداث است شبکه های آن نیز در سال 97 تکمیل شود.

در این جلسه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز گفت: با تامین اعتبار لازم از محل مهار آبهای مرزی سد احمد بیگلوی مشگین شهر تا 1.5 سال آینده آبگیری خواهد شد.

اصغر سلیمان زاده افزود: این پروژه هیچ گونه مشکل مالی ندارد به طوری که سد احمد بیگلو جز معدود سدهای در حال ساخت در کشور است که همزمان با شروع عملیات اجرایی بدنه سد عملیات احداث شبکه آبیاری پایاب نیز بطور همزمان آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه ای اردبیل به تمام تعهدات خود در مورد وسعت اراضی پایاب همچنان پایبند است و هیچ تغییری در کاهش وسعت اراضی پایاب انجام نشده است.

سرپرست فرمانداری مشگین شهر نیز در این نشست با تاکید بر لزوم تکمیل شبکه آبیاری سد سبلان از مشارکت بخش خصوصی و نیمه دولتی برای تکمیل شبکه پایاب سد سبلان خبر داد.

میرعلی رحیمی زاد با بیان اینکه برای تکمیل پایاب سد سبلان بیش از یک هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار نیاز است استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه را ضروری و کارآمد دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خروجی تصفیه خانه مشگین شهر در روستای بارزیل خواستار حل مشکل دیرینه اهالی این روستا با مشارکت جهاد کشاورزی ، آب و فاضلاب شهری و مدیریت منابع آبی شهرستان شد.

سرپرست فرماندار مشگین شهر با بیان اینکه کنترل میزان برداشت و تعادل آب های زیرزمینی در دستور کار فرمانداری قرار دارد از شناسایی 59 حلقه چاه غیر مجاز و نصب کنتورهای هوشمند در چاههای آب خبر داد.

رحیمی زاد خواستار حل مشکل نشتی آب سدهای اینچه نو و اونار شد.

سد احمد بیگلو با مخزن 27 میلیون متر مکعب برای آبیاری حدود سه هزار و 500 هکتار از اراضی پایاب طراحی شده و هم اکنون از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر