کد خبر: 835108
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
رئیس سازمان آتش‌نشانی اصفهان:
سازمان آتش‌نشانی اصفهان رتبه دوم جهان را در مورد سازمان‌های آتش‌نشانی دارد و از 11 هزار حریق جزء برترین‌ها هستیم

رئیس سازمان آتش‌نشانی اصفهان گفت: معجزه‌ای که در ساختمان پلاسکو رخ داد فروپاشی به صورت مستقیم و عمودی بود که اگر ساختمان به صورت افقی فروپاشی نمی‌کرد شاید بیش از هزار نفر کشته می‌شدند.

بهزاد بزرگزاد در نشست تخصصی مدیریت بحران شهری با نگاهی به حادثه ساختمان پلاسکو اظهارکرد: پس از این ماجرا تعهدمان نسبت به مردم بیشتر شد.

وی افزود: سازمان آتش‌نشانی اصفهان رتبه دوم جهان را در مورد سازمان‌های آتش‌نشانی دارد و از 11 هزار حریق جزء برترین‌ها بودیم اما به دلایل سیاسی در کنگره آلمان دوم شدیم.

بزرگزاد با بیان اینکه این حادثه بستر شغل آتش‌نشانی را برای مردم آشکار کرد، اذعان نمود : در همان ساعت ابتدایی یک ماشین نوررسان نیز عازم تهران نمودیم و تهران با داشتن بالغ بر هزار 500 نیرو و 150 پایگاه نیازی به نیروی کمکی نداشت و نیروی زیادی درمحل هرج و مرج ایجاد می کرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی اصفهان تأکید کرد: ساختمان‌های بلند همانند یک کوره است که سوخت خود را هم خودش تأمین می‌کند و دودکش‌های فراوانی هم به صورت افقی و عمودی دارد؛ به همین دلیل اصلاً نباید آتش بگیرد و مدیریت ریسک بر مدیریت بحران در این موارد بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل است که می‌گوییم یک ساختمان بزرگ باید خودش از خود دفاع کند.

وی در مورد جایگاه امکانات اصفهان در مورد آتش‌نشانی ادامه داد: در حد پایین نیستیم اما در شرایط ایده‌آل هم نیستیم؛ در اصفهان خود ساختمان‌ها شرایط پیش‌گیرانه را به خوبی رعایت می‌کنند و این درحالی است که در این مورد بسیار هم تحت فشار بوده‌ایم.

زرگزاد تصریح کرد: بلندترین نردبان آتش‌نشانی دنیا به طول 56 مترارتفاع دارد که درآتش نشانی اصفهان نیز چنین نردبانی وجود دارد و این نردبان نهایتاً تا یک ساختمان 11 طبقه‌ای را جواب می‌دهد و از همین روست که می‌گوییم یک ساختمان بلند نباید دچار حریق شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار