کد خبر: 834544
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
رئيس اتحاديه باغداران استان تهران از سرگيري واردات ميوه به كشور را نگران‌كننده خواند و گفت: عده‌اي در پي فضاسازي براي واردات گسترده اين محصولات در ايام پاياني سال هستند.
رئيس اتحاديه باغداران استان تهران از سرگيري واردات ميوه به كشور را نگران‌كننده خواند و گفت: عده‌اي در پي فضاسازي براي واردات گسترده اين محصولات در ايام پاياني سال هستند.
مجتبي شادلو در گفت‌وگو با مهر در واكنش به از سرگيري واردات و توزيع ميوه‌هاي ممنوعه خارجي در بازار، اظهارداشت: اين مسئله به شدت نگران‌كننده است و به نظر مي‌رسد واردكنندگاني كه براي واردات گسترده برنامه‌ريزي كرده‌اند درحال فضاسازي براي انجام اين كار هستند.
وي با بيان اينكه احتمال دارد عده‌اي براي واردات ميوه در ايام پاياني سال برنامه‌ريزي كرده باشند، افزود: چون تنوع سبد ميوه ما در ايام پاياني سال نسبت به ديگر فصول محدودتر مي‌شود، عده‌اي براي واردات ميوه در اين ايام برنامه‌ريزي مي‌كنند.
رئيس اتحاديه باغداران استان تهران تصريح كرد: عرضه ميوه‌هاي ممنوعه طي هفته‌هاي اخير احتمالاً به اين دليل است كه واردكنندگان مي‌خواهند عكس‌العمل مسئولان، رسانه‌ها و بازار را بسنجند و سپس نقشه خود را پياده كنند.
شادلو با تأكيد بر اينكه همه بايد اين موضوع را جدي بگيرند، گفت: رسانه‌ها و مسئولان نبايد به اين مسئله بي‌تفاوت باشند و بايد كاري كنند كه باعث عقب‌نشيني واردكنندگان شود.
وي با بيان اينكه ما نيازي به واردات ميوه به كشور نداريم، تصريح كرد: درست است كه به بخشي از توليد پرتقال شمال آسيب وارد شده اما هم‌اكنون بازار از اين محصول اشباع است.
شادلو با اشاره به توليد مركبات در جنوب كشور، افزود: عمده دهك‌هاي جامعه ما قادر به خريد ميوه‌هاي ممنوعه با قيمت‌هاي گزاف نيستند و واردات اين محصولات تنها باعث ايجاد اختلال در بازار داخلي مي‌شود.
رئيس اتحاديه باغداران استان تهران ادامه داد: واردات اين ميوه‌ها، فقط آفات و بيماري‌ها را براي باغات ما به ارمغان مي‌آورد و به توليدات كشور آسيب‌هاي جدي وارد مي‌كند.
چندي قبل سيدحسين مهاجران، رئيس اتحاديه ميوه و سبزي در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از پيدا شدن مجدد سر و كله ميوه‌هاي قاچاق در بازار داخلي خبر داد و اظهار داشت: ميوه‌هايي مانند شبرنگ آفريقايي، گلابي امريكايي، شاه‌بلوط ترك، نارنگي پاكستان و انبه كنيا وارد بازار شده‌ اما ميوه‌هاي مذكور خارج از ميدان مركزي ميوه و تره‌بار در حال خريد و فروش هستند.
به گفته وي، قيمت هركيلوگرم نارنگي پاكستاني ۷ هزارتومان، شبرنگ آفريقا ۳۰ هزارتومان، گلابي امريكايي ۲۵ هزارتومان، شاه‌بلوط تركيه ۱۵ هزارتومان و انبه كنيا ۱۵ هزارتومان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار