کد خبر: 834494
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل گفت: آب شرب شهرستان گرمی مغان در کوتاه‌مدت و بلند‌مدت تامین شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

به گزارش خبرنگارجوان آنلاین از اردبیل،اصغر سلیمانزاده در نشست با مسؤولان گرمی مغان اظهار کرد: طبق بررسی انجام شده 2.5 میلیون مترمکعب از آب سد تازه‌کند برای شرب اختصاص یافته و از سایر منابع نیز در قالب پکیج سه‌جانبه آب شرب کل شهرستان پیش‌بینی شده است.

وی گفت: تصفیه‌خانه فعلی شهرستان گرمی مغان یکی از بهترین تصفیه‌خانه‌های استان است و مشکلی از بابت کیفیت آب شرب در این منطقه وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل بالهارود را یک ظرفیت بزرگ برای استان اردبیل برشمرد و افزود: بالهارود و دره رود ظرفیتی بی‌نظیر برای شمال استان و علی‌الخصوص گرمی مغان است که برنامه نیز استفاده صحیح و بهینه از این پتانسیل است.

سلیمانزاده از تدوین سند جامع آب مورد نیاز تمام بخش‌ها در شهرستان گرمی مغان خبر داد و افزود: تامین همه بخش‌های کشاورزی، صنعتی و شرب در گرمی از طریق سدهای در حال احداث و منابع موجود تدوین شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی در رابطه با مشکلات موجود سد عمارت بیان کرد: در تملک اراضی تحت پوشش سد عمارت در محدوده آذربایجان شرقی در حال رایزنی با مسؤولان استانی برای خرید به قیمت کارشناسی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل یادآور شد: برای احداث سد در بخش موران 16 خواستگاه بررسی شد که همه این نقاط برای احداث سد بزرگ منفی اعلام شده و تنها می‌توان سد کوچک و استخر در برخی نقاط اجرایی کرد.

سلیمانزاده از آغاز عملیات اجرای سد سینه سر در ماه‌های آینده خبر داد و افزود: تنها محلی که در سمت بخش موران گرمی امکان احداث سد بزرگ را دارد سد سینه‌سر است که مطالعاتش به پایان رسیده و در سریع‌ترین زمان به مرحله اجرا خواهد رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر