کد خبر: 834079
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
نماینده مردم خلخال در مجلس:
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت روحانی در سه و نیم سال اخیر به هیچ یک از تعهدات خود در مسیر توسعه جنوب استان اردبیل عمل نکرده و هر روز ساکنان این مناطق فقیر و فقیرتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بشیر خالقی در نشست مسئولان استان اردبیل اظهار کرد: در حالی که صاحبان بسیاری از واحدهای تولیدی در خلخال زمین گیر شده و روند تولید نیز متوقف گردیده است هیچ بارقه امیدی برای خروج از این رکود و شرایط بد اقتصادی مشاهده نمی‌شود.

وی به موانع ایجاد شده در مقابل سرمایه گذاران بخش خصوصی اشاره کرد و بیان داشت: سختگیری ادارات و نهادهای مختلف در صدور مجوز و اجرای ناقص قوانین سبب شده است تا بسیاری از سرمایه‌گذاران راغب و علاقمند از این استان فرار کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل به هدر رفت منابع آب جنوب استان و سرازیر شدن 500 میلیون مترمکعب آب این مناطق به قزل اوزن اشاره کرد و گفت: مهار آب‌های این منطقه از آرزوهای دیرین مردم جنوب استان اردبیل است به طوری که بسیاری از روستاییان به رغم هدررفت منابع آب از ابن نعمت محروم هستند.

خالقی در ادامه خاطرنشان کرد: بیش از 15 سال است که سد گیوی در حال احداث است ولی همواره قول افتتاح آن را در مناسبت های مختلف داده‌اند در حالی که همچنان مبالغ مورد نظر برای تصرف زمین های زراعی روستاییان و جلب رضایت آنها پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه به رغم وعده دولت و شخص رئیس جمهور نه سد گیوی و نه سد بفراجرد تکمیل نشده و به بهره برداری نرسیده است تصریح کرد: جای تعجب است که اکثر سفر وزرا به استان اردبیل به مرکز این استان بوده در حالی که شهرستان‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از منابع طبیعی که زندگی را برای روستائیان و عشایر تلخ و تبدیل به زهر کرده است گفت: نبود منابع برای تکمیل سدهای معیشتی، ناقص بودن سیستم روشنایی معابر شهری و روستایی و مهمتر از همه مهاجرت روستاییان به شهرها که بسیاری از روستاهای خلخال را خالی از سکنه کرده است دغدغه ای جدی محسوب می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر