کد خبر: 834050
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
معاونت خدمات شهری شهرداری کرج با بیان اینکه دست‌فروشان کرج نیازمند ساماندهی هستند گفت: 5 هزار نفر در کرج دست‌فروشی می‌کنند.

حسن مدیر روستا در جلسه سامان دهی دست‌فروشان در سالن جلسات اتاق اصناف البرز برگزار شد اظهار داشت: کشورهای توسعه یافته هم با مشکل دست‌فروشی مواجه‌اند و این معضل تنها مربوط به کشور ما نیست.

معاونت خدمات شهری کرج با بیان اینکه رشد 3.4 درصد جمعیت در کرج تقاضا را برای دستگاه‌های خدمات‌رسانی دو چندان می‌کند گفت: نزدیکی کرج به تهران یکی از دلایل رشد سریع جمعیت در این کلانشهر است.

مدیر روستا با بیان اینکه شهرداری کرج روزانه 1200 تن زباله از سطح شهر جمع آوری می‌کند افزود: اگر یک روز این زباله‌ها جمع‌آوری نشود تبدیل به بحرانی در سطح شهر کرج می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سالیانه 1000 میلیارد ریال صرف جمع‌آوری و انتقال زباله در شهر کرج می‌شود و تمام این هزینه ها را خود شهروندان می‌پردازند.

مدیر روستا افزود: پایین بودن اجاره بها در کرج نسبت به تهران، وجود 4 زندان در کرج و نبود شغل مناسب در شهر از عواملی هستند که باعث افزایش پدیده دست‌فروشی در کرج می‌شوند.

معاونت خدمات شهری شهرداری کرج با بیان اینکه کرج بالغ بر 5 هزار دست‌فروش دارد ادامه داد: بر اساس قانون شهرداری‌ها موظف هستند نسبت به پاکسازی و رفع سد معبر پیاده روها اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه دستفروشان را نمی‌شود جمع‌آوری کرد و اینها باید ساماندهی شوند افزود: مناطق 3 ، 5 و 7 شهری بیشترین درگیری را با معضل دست‌فروشی دارند.

مدیر روستا با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید به کمک شهرداری و اصناف بیایند گفت: حذف دست‌فروشان صدمات و آثار دیگری را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: هر زمان که با دستفروشان برخورد سفت و سختی داشتیم شاهد افزایش سرقت‌های ریز در سطح شهر بودیم.

مدیر روستا با بیان اینکه برخی از مغازه داران جلوی مغازه خود را به دستفروشان اجاره داده و از این طریق هم کسب درآمد می‌کنند افزود: این مغازه‌های متخلف شناسایی شده و با آنها برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی دستفروشان باید مورد توجه جدی و اهتمام همه دستگاه‌های متولی قرار گیرد تاکید کرد: تا 15 روز آینده دست‌فروشان منطقه 3، 5 و 7 ساماندهی می‌شوند.

مدیر روستا با بیان اینکه خیلی از این دست‌فروشان ساکن کرج نیستند افزود: دست‌فروشانی از شهرهای اطراف هم در کرج به این کار مشغول هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار