کد خبر: 833897
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: شاید وضعیت دشت‌های استان کردستان نسبت به استان‌های دیگر قابل قبول‌تر است اما انصافاً مشکل خشکسالی در استان بسیار جدی است.

به گزارش جوان از کردستان، امیر قادری شامگاه چهارشنبه در سومین جلسه شورای حفاظت آب استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید برای حل مشکل خشکسالی با حساسیت و برنامه‌ریزی خاصی اقدام کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: سکونتگاه‌های شهری و روستایی کردستان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند لذا ضرورت دارد تا افکار عمومی را نسبت به موضوع کم‌آبی حساس کنیم چون بحث آب شرب در استان کردستان بسیار مهم است.

وی منابع آبی شهری و روستایی استان کردستان را مستلزم تصمیمات جدی دانست و گفت: سد قشلاق سنندج تأمین‌کننده سکونتگاهی با 500 هزار نفر جمعیت شهر سنندج است که باید در شعاع 10 تا 15 کیلومتری آن کنتور هوشمند نصب کنیم و محدودیت‌هایی قائل شویم.

قادری به موضوع دشت‌های ممنوعه دهگلان، قروه و چهاردولی اشاره کرد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و گفت: حساسیت بر روی منابع آبی، آب شرب شهرها و روستاهای کردستان از اهمیت بالایی برخوردار است که نیاز است به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

قادری افزود: باید بدانیم که در استان کردستان در زمینه وضعیت آبی چه شرایطی را داریم و برای دستیابی به این موضوع، شاید نیاز باشد از طریق مراکز علمی و دانشگاهی به این موارد بپردازیم.

وی برنامه‌ریزی‌ برای بحث آب استان را در گرو مطالعاتی دانست که در استان کردستان انجام می‌شود و گفت: شاید وضعیت دشت‌های استان کردستان نسبت به استان‌های دیگر قابل قبول‌تر است اما انصافاً مشکل خشکسالی در استان بسیار جدی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در پایان گفت: خشکسالی با مرور اتفاق می‌افتد لذا باید توجه داشته باشیم که با برنامه‌ریزی درست و اصولی، آب را مدیریت نموده تا با کمبود آب مواجه نشویم چرا که نمی‌توانیم همانند سال‌های گذشته عمل کنیم و جمعیت شهری و روستایی را کوچ بدهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر