کد خبر: 833873
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
فرمانده مبارزه با تروريسم عراق اعلام كرد كه نيروهاي عراقي به طور كامل شرق موصل را از دست داعش آزاد كرده‌اند...
فرمانده مبارزه با تروريسم عراق اعلام كرد كه نيروهاي عراقي به طور كامل شرق موصل را از دست داعش آزاد كرده‌اند؛ خبري كه فرمانده عمليات نينوا تكذيب كرد و گفت كه فقط محور جنگي نيروهاي مبارزه با تروريسم كه در شرق موصل است به پايان رسيد و محورهاي ديگر نظامي همچنان در حال جنگ با داعش هستند. نخست وزير عراق نيز در بيانيه‌اي اعلام كرد كه موصل به زودي آزاد خواهد شد.

با گذشت سه ماه از عمليات آزادسازي موصل، نيروهاي عراقي وارد نبرد تن به تن با تروريست‌هاي داعش شده‌اند و عمليات در محورهاي مختلف اين شهر ادامه دارد. طالب شغاتي، فرمانده عمليات مبارزه با تروريسم عراق در يك كنفرانس خبري از آزادسازي كامل شرق موصل خبر داد. به گزارش شبكه السومريه نيوز، طالب شغاتي همچنين افرود: «در طول عمليات آزادسازي شرق موصل، بيش از 300 خودروي انتحاري منهدم شده است و همچنين 3هزار و 300 تروريست داعشي نيز كشته شده‌اند». فرمانده عمليات مشترك و فرمانده پليس فدرال عراق با بيان اينكه سه ماه طول كشيد تا بخش شرقي موصل را آزاد كنند و حضور گسترده غيرنظاميان موجب كند شدن روند عمليات شده بود، تاكيد كرد كه آزادسازي غرب موصل به مراتب آسان‌تر از شرق اين شهر خواهد بود. هرچند شغاتي خبر آزادي كامل شرق موصل را اعلام كرده است اما سرلشكر عبدالامير رشيد يارالله، فرمانده عمليات نينوا در اطلاعيه‌اي خبر آزادي كامل بخش شرقي را تكذيب كرد. در اين اطلاعيه آمده است: «فقط محور جنگي نيروهاي مبارزه با تروريسم كه در شرق موصل است به پايان رسيد و همچنان محورهاي ديگر نظامي در حال جنگ با داعش هستند». همچنين فرماندهي عمليات نينوا از آزادي منطقه الاثريه و تپه نركال در شمال موصل و برافراشتن پرچم عراق بر فراز اين دو منطقه خبر داد. به گزارش رسانه‌هاي عراقي، نيروهاي عراقي در مناطق «الغابات»، «الرشيديه»، «بيسان» و «العربي» با تروريست‌هاي داعش درگير هستند. 

نيروهاي عراقي در هفته‌هاي اخير حملات خود در شرق موصل را تشديد كرده‌اند و انتظار مي‌رود كه با پيشروي‌هاي سريع روزهاي اخير، به زودي آزادي كامل بخش شرقي موصل اعلام شود. به گزارش پرس تي وي، نيروهاي عراقي روز چهارشنبه وارد مسجد بزرگ «الدوله» در شرق موصل كه زماني ابوبكر البغدادي، سركرده داعش در آن سخنراني كرده بود، شدند و پرچم عراق را بر فراز آن برافراشتند. به گزارش الميادين، يك منبع امنيتي در استان نينوا نيز اعلام كرد كه داعش براي نخستين بار به شكست خود در درگيري‌هاي شرق موصل اعتراف كرده است. به گفته اين منبع، داعش از سركرده‌هايش در محله‌هاي غرب موصل درخواست كمك و تأمين قايق‌هايي براي فرار از شرق موصل كرده است. عمليات موصل براي پس گرفتن اين شهر بزرگ و مهم عراق از داعش، از سه ماه پيش آغاز شد اما بعد از پيشروي‌هاي اوليه به دليل مقاومت و ضد حمله‌هاي داعش و نگراني از وضعيت غيرنظاميان مدتي با كندي پيش رفت يا به حالت تعليق درآمد. اما در هفته‌هاي اخير عمليات وارد مرحله جديدي شده است و نيروهاي عراقي خود را براي آزادي كامل موصل از دست داعش آماده مي‌كنند.  عمليات آزادسازي موصل با پيشروي نيروهاي عراقي و عقب‌نشيني گام به گام تروريست‌ها در جريان است. موصل مهم‌ترين شهري است كه داعش طي عمليات نظامي خود تصرف كرده و به دليل اهميت استراتژيك و نمادين اين شهر آزادسازي آن به معناي تير خلاص بر پيكر خلافت خودخوانده داعش است و مي‌تواند زمينه‌ساز فروپاشي اين گروه در سوريه نيز باشد كه در ماه‌هاي اخير ضربات سختي را از ارتش سوريه و نيروهاي مقاومت دريافت كرده‌اند.
  
العبادي: موصل به زودي آزاد مي‌شود
حيدر العبادي، نخست وزير عراق روز چهارشنبه در بيانيه‌اي اعلام كرد كه آزادي كامل شهر موصل به زودي به سرانجام مي‌رسد و اين شهر آزاد خواهد شد. العبادي تاكيد كرد كه پيروزي نهايي در موصل، با موفقيت نيروهاي مسلح عراق در تكميل كردن نقشه پاكسازي نهايي بخش شرقي شهر و پيشروي از چند محور و آزادسازي مركز شهر موصل تحقق پيدا خواهد كرد. به گزارش ايرنا، نخست وزير عراق گفته است كه رزمندگان عراق زيباترين تصاوير ايثارگري و تعامل انساني با غيرنظاميان را نشان دادند و توانستند پيروزهاي خيره كننده‌اي در طول روزهاي گذشته تحقق بخشند. فرمانده كل قواي مسلح عراق افزود كه بسياري از مناطق و روستاها و مناطق مسكوني بازپس گرفته شده و بسياري از عناصر گروه تروريستي داعش كشته يا پا به فرار گذاشته‌اند. العبادي تاكيد كرده است كه نيروهاي عراق پيشروي‌هاي خود را تا آزادي كامل شهر موصل ادامه مي‌دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار