کد خبر: 833755
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
مدیر روابط عمومی و امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور خبر داد:
مدیر روابط عمومی و امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور گفت: 2 هزار مسجد در کشور امسال در برپایی نماز صبح اهتمام جدی داشته و کار شایسته‌ای را در این زمینه آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مسعود دریس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باور ما این است که رسانه‌ها باد تلاش مجاهدانه خود سعی‌شان بر این است تا در یک کوشش هوشمندانه در کنار ستاد اقامه نماز در توسعه و ترویج امر معنوی نماز اول وقت و به جماعت تلاش و مجاهدت کنند.

وی این تلاش‌ها را در عرصه فعالیت بی ادعای رسانه‌ها قابل تقدیر خواند و اضافه کرد: در یک نگاه کلی و نسبت به گذشته فعالیت‌های ستاد اقامه نماز و پیگیری‌های شخص حجت الاسلام قرائتی در همسویی دستگاه‌های حاکمیتی و فعالیت آنها در این حوزه قابل تقدیر و قدردانی است.

این مسئول افزود: هر چند با نقطه ایده‌آل فاصله داریم و باید برای کمک کردن این فاصله جدیت بیشتری داشته باشیم اما با تقویت برنامه‌های نظارتی و ارزیابی از دستگاه‌های مختلف سعی بر این است تا فرهنگ اقامه نماز اول وقت و به جماعت به شکل فراگیر توسعه یافته و تقویت شود.

دریس با بیان اینکه 25 پیام نورانی مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری نماز در سال‌های اخیر در حقیقت یک سند بالادستی برای توجه به این فریضه الهی است خاطرنشان کرد: این پیام‌های نورانی در عین حال که مطالب عمیق همراه با راز و رموز واقعی را از آثار و برکات نماز تبیین می‌کند بلکه به صورت فردی نیز می‌تواند در عشق به نماز و اقامه آن راهگشا باشد.

وی از این پیام ها به عنوان سرالصلاه عام فهم یاد کرد و اظهار داشت: ما تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا با همراهی نهادهای دیگر و تقویت برنامه های نظارتی اهتماممان بر این باشد تا بتوانیم نسبت به تجهیز امکانات سخت افزاری و نرم افزاری تلاشی جدی انجام دهیم تا همه به وظیفه خود در مطلوبیت برگزاری این فریضه الهی بیشتر مطلع باشند.

مدیر روابط عمومی و امور استان های ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به کارهای تبلیغی و ترویجی در حوزه نماز و توجه به این فریضه الهی تصریح کرد: در قالب طرح خانواده مطهر در آموزش و پرورش در کنار آگاهسازی دانش آموزان به سراغ خانواده‌های آنها رفتیم تا این افراد را نسبت به اهمیت موضوع آگاه کنیم.

دریس از اجرای موفق طرح مبین به عنوان طرح توانمندسازی مدیران مدارس و همچنین اجرای طرح آشنایی اصناف با احکام نماز اشاره کرد و افزود: در سرکشی به بیمارستان‌ها تلاش کردیم تا نسبت به اجرای طرح سلامت معنوی در بیمارستان‌ها با هدف آشنایی بیماران و مسئولان بیمارستان بر احکام شرعی آنها اقدام کنیم.

وی در ادامه سخنان خود از تجهیز برخی از بیمارستان‌ها نسبت به ایجاد فضای معنوی در محیط بستری بیماران و حمایت از تولید آثار فرهنگی و هنری با محوریت نماز خبر داد و گفت: تولید 2 هزار و 500 اثر انیمیشن، داستان، شعر، پویانمایی و تجلیل از 70 نفر فعالان این عرصه از اقدامات ستاد اقامه نماز کشور بوده است.

مدیر روابط عمومی و امور استان های ستاد اقامه نماز کشور به تولید 5 فیلم مستند پل، ملائک، سایه های روشن و فانوس یک و دو اشاره کرد و افزود: در تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که 95 درصد بزه دیده ها اهل نماز نبوده و در نقطه مقابل 97 درصد شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس ما اهل مسجد، نماز اول وقت و معنویت بوده‌اند که این نشان از تاثیرگذاری فضای معنوی در جامعه است.

دریس با بیان اینکه در بیش از 85 درصد زندان‌های کشور نماز یومیه به جماعت اقاامه می‌شود خاطرنشان کرد: در 2 هزار مسجد در کشور نماز صبح اقامه می‌شود به طوری که در استان اردبیل نیز در همین سال‌های اخیر شاهد توسعه نماز جماعت صبح در مساجد بودیم به طوری که هم اکنون در 65 مسجد استان اردبیل نماز صبح اقامه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 800 هزار نفر امسال در قالب کانون‌های آموزشی توانمندسازی گروه‌های موثر همچون مدیران، معلمان، دانشجویان، مربیان مهدهای کودک، ائمه جماعات از برنامه‌های آموزشی ستاد اقامه نماز بهره‌مند شده‌اند تصریح کرد: ما نسبت به اعزام مدرسان تخصصی نماز به استان‌های مختلف و تربیت کارشناسان و مربیان استانی اقدام کردیم و تلاشمان بر این بوده تا امسال با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی نسبت به برگزاری 200 همایش تخصصی با همین موضوع استفاده کنیم.

مدیر روابط عمومی و امور استان های ستاد اقامه نماز کشور از میزبانی شهرکرد در قالب اولین همایش نماز و فضای مجازی خبر داد و اظهار کرد: امسال در قالب طرح ابتکاری آموزش نماز برای زوج‌های جوان به تعداد 4 هزار نفر انجام شده است.

دریس از عدم توجه جدی برنامه‌های نماز در معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، عدم برنامه مدون و اولویت‌دار در شورای انقلاب فرهنگی، خلا برنامه‌های نماز در فضای مجازی، بی‌توجهی در پرداخت نکردن نهادهایی همچون حوزه علمیه و ضعف برنامه نظارتی برای مدارس غیردولتی انتقاد کرد و افزود: در 95 درصد مدارس کشور نماز جماعت اقامه می‌شود که در 55 درصد آنها نماز با امام جماعت روحانی برگزار می‌شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر