کد خبر: 833672
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
قائم مقام رئيس رسانه ملي:
قائم مقام رئيس سازمان صداوسيما از تحريم ابزار رسانه‌اي عليه كشورمان انتقاد كرد و آن را لكه ننگي بر پيشاني كشورهاي استكباري دانست.
محمدصادق عابديني
حجت الاسلام سيد رمضان موسوي‌مقدم، قائم مقام رئيس رسانه ملي در مراسم افتتاح سيزدهمين اجلاس فناوري رسانه با اشاره به اينكه امروز ما در متن و بطن جنگ نرم قرار داريم و مهم‌ترين مؤلفه در اين جنگ نرم، رسانه‌ها هستند، گفت: در شرايط فعلي رسانه‌ها به جاي اينكه وسيله تبادل فرهنگي باشند، تبديل به يك ابزار براي جنگ رسانه‌اي شدند.  موسوي‌مقدم ادامه داد: نمي‌توان اين امر را انكار كرد كه از يك سو استكبار، اين جنگ نرم را مديريت و هدايت مي‌كند و از همه ابزارهاي رسانه‌اي به شكل انحصاري استفاده مي‌كند. فزون‌خواهي استكبار جهاني شرايط را به سمتي سوق داده است كه حق انحصار رسانه‌اي را فقط براي خودش قائل است و در همه حوزه‌ها ورود پيدا مي‌كند.  وي با بيان اينكه در اين نبرد رسانه‌اي، يك طرف انقلاب اسلامي و جريان توحيدي است كه در مقابل جبهه رسانه‌اي استكبار قرار دارد، تأكيد كرد: رسانه انقلاب اسلامي همه تحولات و اتفاقاتي را كه رخ مي‌دهد، مشاهده و آن را رسانه‌اي مي‌كند.  موسوي‌مقدم گفت: كشورهايي كه در قرن بيستم از مدعيان حقوق بشر هستند و فرياد آزادي اطلاعات سر مي‌دهند، رسانه ملي و مردم ايران را در حوزه تكنولوژي رسانه تحريم مي‌كنند. رسانه ملي با وجود اين محدوديت‌ها به توسعه قابل قبول و منطقي رسيده است. 

دكتر رضا عليدادي، معاون توسعه و فناوري رسانه صداوسيما نيز در سخناني گفت: امروز شاهد هستيم كه امكان دسترسي و توليد تصاوير ويدئويي براي كاربران و مخاطبان فراهم شده است و به كمك ابزارهاي نوين ارتباطي يك همگرايي بين بخش‌هاي توليد و انتشار شكل گرفته است.  عليدادي ادامه داد: در فضاي دگرگوني و تغيير به سمت همگرايي رسانه‌اي، سازمان صداو سيما بيكار نبوده است و تلاش دارد هم از تكنولوژي‌هاي جديد استفاده و هم مخاطبان خود را حفظ كند. ورود رسانه‌هاي نوين به صدا وسيما با برنامه‌ريزي دقيق در حال انجام است. توسعه سيستم ديجيتال و استفاده از خدمات ارزش افزوده مثل خدماتي چون راديو نما، DVB  و EPG در سيستم‌هاي ديجيتال با همت جهادي در سازمان محقق شد.  سيزدهمين اجلاس سراسري فناوري رسانه با شعار «همگرايي رسانه‌اي، رسانه‌هاي تركيبي» و با حضور مديران رسانه ملي، كارشناسان حوزه رسانه و مهمانان داخلي و خارجي روز گذشته كار خود را آغاز كرد. اين اجلاس امشب و با برگزاري مراسم اختتاميه در مركز همايش‌هاي صداوسيما به كار خود پايان خواهد داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار