کد خبر: 833563
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
مدیرکل هواشناسی اردبیل:
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از افزایش ایستگاههای هواشناسی خودکار در مناطق مختلف استان اردبیل برای افزایش پیش‌آگاهی مردم از وضعیت و شرایط جوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،علی دولتی‌مهر در نشست با فرماندار شهرستان خلخال اظهار داشت: میزان بارندگی در استان اردبیل در سال زراعی جاری نسبت به میانگین کشوری و سایر استانها در حد مطلوبی بوده به طوری که 10 درصد بیش از میزان نرمال در اردبیل بارندگی داشته‌ایم.

وی از کاهش میزان بارندگی در 3 ماهه پاییز نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:‌ در حالی که در پاییز سال گذشته 242 میلیمتر بارش در اربیل بت شده اما این میزان امسال به 185 میلیمتر کاهش یافته و در مجموع امسال در مقایسه با سال گذشته شاهد با کاهش 25 درصدی بارندگیها در مقایسه با سال گذشته مواجه بودیم.

دولتی‌مهر با اشاره به انواع پیش‌بینیهای هواشناسی در اردبیل بیان کرد: 3 نوع هواشناسی پیش آگاهی کوتاه‌مدت 24 ساعته با صحت 90 درصد، میان‌مدت 10 روزه با صحت 80 درصد و بلندمدت 20 روزه با صحت بیش از 60 درصد در استان اردبیل انجام می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از افزایش ایستگاههای هواشناسی خودکار در مناطق مختلف استان اردبیل برای افزایش پیش آگاهی مردم از وضعیت و شرایط جوی خبر داد و افزود: این امر برای شاهرود خلخال پیش‌بینی شده و در حال حاضر ایستگاه خودکار هواشناسی در گردنه الماس نیزفعال است.

وی با اشاره به وضعیت جوی و آب و هوایی سرد خلخال بیان کرد:‌ براساس اطلاعات ثبت شده در 10 ماه از سال شاهد حاکمیت هوای سرد و زیر صفر در خلخال می‌شویم و حتی در بهار و تابستان نیز دمای زیر صفر در این شهرستان به ثبت می‌رسد و این در حالی است که دمای هوای مناطق شمالی استان مطابق با دمای هوای مناطق نیمه گرمسیری کشور است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر